Basarabeni.Ro

Portalul Basarabenilor din România

Avocat basarabeni.ro -Lăcătuș Igor
Campania Pro Cetăţenie Română
[o]

2 mai 2024, ora locală: 08:11

 

Transnistria este la o scanteie de razboi

adăugat 21 august 2008, 08:49, la Ştiri de Top

Basescu a declarat, dupa intalnirea cu presedintele Ucrainei, ca in regiunea separatista din Moldova "aranjamentele de detonare" sunt facute, iar razboiul poate izbucni oricand dupa modelul Osetia.

Presedintele Traian Basescu efectueaza un "tur de forta" diplomatic in regiunea Marii Negre, vizitand cinci tari in doua zile. Statele membre ale GUAM sunt Georgia, Ucraina, Azerbaidjan si Moldova - o alternativa americana la CSI, plus Turcia, cea de a doua stapana a Marii Negre, dupa Rusia. In acest turneu, Basescu a atins din prima situatia Transnistriei, problema care sta sa erupa dupa modelul Kosovo si al Osetiei de Sud pentru ca, brusc, conflictele inghetate ale Marii Negre s-au dezghetat si au devenit de-a dreptul fierbinti. Liderii Romaniei si Ucrainei cer schimbarea trupelor rusesti de "mentinere a pacii" din Osetia de Sud cu cele ale OSCE. Armada NATO se indreapta catre Marea Neagra pentru manevre langa coastele Georgiei.

Presedintele roman Traian Basescu viziteaza astazi Azerbaidjan, Georgia si Turcia, dupa ce ieri s-a intalnit la Kiev cu presedintele Ucrainei, Viktor Iuscenko si, respectiv, cu omologul sau din Moldova, Vladimir Voronin la Chisinau, relateaza Mediafax. Liderul de la Bucuresti va purta discutii cu presedintii Azerbaidjanului, Georgiei, precum si cu presedintele si premierul Turciei. Basescu a declarat ieri, in capitala ucraineana, dupa intalnirea cu Victor Iuscenko, ca in regiunea separatista Transnistria exista create elementele conflictuale la fel ca si in Osetia de Sud si Kosovo. Basescu a mai afirmat ca si in regiunea separatista din estul Republicii Moldova este invocata "asa-zisa legitimitate a tarilor mama de a interveni pentru a-si apara cetatenii". Seful statului roman a mai afirmat ca in Osetia s-a regasit mecanismul Kosovo repetat identic si ca acelasi sistem este pregatit perfect in Transnistria. Basescu a apreciat ca in Transnistria nu sunt indeplinite conditiile politice, insa din punct de vedere al "aranjamentelor de detonare", conflictul poate izbucni oricand. "Evenimentele din Georgia ne-au luat nepregatiti, o repetare in orice alta zona etichetata ca fiind conflict inghetat este posibila. In momentul de fata nu avem nici un mecanism de prevenire a izbucnirii unor astfel de conflicte. Teoretic, in orice moment este posibil ca in oricare din partile in care exista un conflict inghetat acesta sa izbucneasca", a mai spus Traian Basescu. Anterior intrevederii cu Iuscenko, Basescu declara ca zona Marii Negre nu poate fi securizata fara implicarea Moscovei, care trebuie sa reprezinte "un partener, si nu un factor de risc" in plan regional.

Ucraina vrea garantii

La randul sau, presedintele ucrainean,Viktor Iuscenko, a subliniat ca razboiul din Georgia a luat nastere din cauza conflictului inghetat din regiune si ca evenimentele din Osetia s-ar putea repeta si in alte zone cu conflicte inghetate, precum Abhazia si Transnistria, daca nu se iau masuri de prevenire. Conform cotidianului Ukrainski Novini, care apare la Kiev, presedintele Iuscenko doreste garantii internationale pentru integritatea teritoriala a Ucrainei, sub influenta agresiunii militare rusesti impotriva Georgiei. "Obiectivul nostru este sa ne asiguram garantii internationale pentru integritatea teritoriala a Ucrainei, a independentei ei, ceea ce este posibil doar in cadrul unui sistem de securitate colectiva", a afirmat presedintele ucrainean in cadrul unei intalniri cu senatorii americani Joe Lieberman si Lindsey Graham, care au sosit ieri la Kiev, in calitate de emisari ai candidatului republican la prezidentialele din SUA, John McCain.

In Transnistria situatia este calma

Criza din Georgia a infierbantat discursul oficial al liderilor separatisti de la Tiraspol, fara insa a duce la mobilizarea impresionantelor resurse militare ale regiunii separatiste. Grupe de voluntari cazaci au plecat pe frontul osetin insa, conform surselor noastre, situatia era calma, ieri, la Tiraspol. Regimul separatist de la Tiraspol a condamnat pozitia Republicii Moldova fata de criza din Georgia, anuntand incetarea tuturor contactelor oficiale dintre Chisinau si Tiraspol pana la condamnarea de catre autoritatile moldovene a "agresiunii militare georgiene" impotriva Osetiei de Sud.

Flota si aviatia americane in Marea Neagra

Catre sfarsitul lunii august, nave militare apartinand SUA, Poloniei si Canadei vor intra in Marea Neagra, a anuntat marti la Moscova adjunctul sefului Statului Major al armatei ruse, generalul Anatoli Nogovitan, transmite Interfax. Anuntul oficial fusese anticipat de un scenariu asemanator expus marti intr-o conferinta de presa de generalul rus Leonid Ivasov, fost responsabil cu cooperarea externa in Ministerul rus al Apararii, in prezent presedintele Academiei pentru probleme geopolitice din Moscova. "Vom vedea cum in curand flota si aviatia americane se vor instala in Marea Neagra. Determinand retragerea navelor militare rusesti, vasele de razboi americane vor prelua controlul asupra tarmului georgian al Marii Negre, inclusiv in partea abhaza, iar fortele aeriene americane vor avea ca sarcina controlul spatiului aerian al Georgiei, Abhaziei si Osetiei de Sud", a adaugat Ivasov. Surse oficiale din cadrul NATO au declarat pentru cotidianul polonez Gazeta Wyborcza ca aceste manevre navale au fost programate dinaintea crizei din Georgia, fiind parte a operatiunii "Active Endeavour", la care ia parte si flota Federatiei Ruse.

Jocurile Rusiei in Caucaz

In timp ce presedintele rus Dmitri Medvedev a promis, din nou, retragerea trupelor ruse din Georgia, Moscova a blocat la ONU un proiect de rezolutie, prezentat de Franta, privind conflictul din Caucaz, transmite Reuters. Pe de alta parte, teritoriul separatist Abhazia anunta ca va tine azi un "congres national" pentru a cere Rusiei recunoasterea independentei sale.

Agentia Reuters transmitea ieri ca un convoi de aproximativ 40 de camioane militare ruse traversau granita din Georgia spre Rusia, dar ca nu exista vreun indiciu legat de trecerea frontierei si de catre blindate. Ambasada Frantei la Tbilisi anunta ca centrul de instruire militara de la Satchkeré (nordul Georgiei), finantat de Paris, este pus in pericol de avan­sarea trupelor ruse. Ambasadorul Frantei la Tbilisi, Eric Fournier, a adresat chiar un apel armatei ruse sa nu intre in acea locatie. In paralel, adjunctul sefului Statului Major al armatei ruse declara ca trupele ruse vor ramane in zona-tampon din jurul republicii separatiste georgiene Osetia de Sud, cata vreme Moscova considera ca este necesar. Statul Major al armatei ruse a acuzat ca infiintarea unei comisii de cooperare NATO-Georgia va incuraja Tbilisi sa declanseze noi operatiuni militare. Comentand decizia NATO, de marti, privind consolidarea relatiilor cu Tbilisi, adjunctul sefului Satului Major al armatei ruse, generalul Anatoli Nogovisin, a apreciat ca acest demers va permite Georgiei sa isi redreseze capacitatile militare. Camera superioara a Parlamentului rus se va reuni luni in sesiune extraordinara pentru a discuta despre recunoasterea independentei regiunilor separatiste Abhazia si Osetia de Sud, sustine vicepresedintele Consiliului Federatiei (Ca­mera superioara a Parlamentului rus), Svetlana Orlova. (L.P.)

SUA si Polonia au semnat pentru scut

Dupa indelungi negocieri, Statele Unite si Polonia au semnat ieri acordul care prevede desfasurarea pe teritoriul polonez a elementelor scutului antiracheta.

Inca de la inceput, proiectul a generat protestele Rusiei, care a apreciat ca scutul este in­­dreptat impotriva sa. Dupa izbucnirea conflictului ruso-georgian, Moscova a acuzat Washingtonul ca a grabit semnarea acordului cu Varsovia, in replica la interventia sa militara in Georgia. In schimbul semnarii acordului, Washingtonul s-a angajat sa consolideze si sa modernizeze apararea aeriana poloneza. Textul a fost semnat de catre secretarul american de Stat, Condoleezza Rice, si omologul sau polonez Radoslaw Sikorski, in prezenta presedintelui Lech Kaczynski si a premierului Donald Tusk. In urma semnarii acordului, americanii vor putea amplasa in Polonia, pana in 2012, zece in­terceptoare capabile sa distruga din zbor eventuale rachete balistice cu raza lunga de actiune. Aceste noi elemente vor completa un sistem deja existent in SUA, Groenlanda si Marea Britanie, sustine comunicatul transmis ieri de Departamentul de Stat. Acordul cuprinde o "declaratie de cooperare strategica", ce consolideaza art. 5 al Tratatului NATO, potrivit polonezilor. Acest articol prevede ca orice atac armat impotriva unuia dintre semnatarii Tratatului va fi considerat drept un atac indreptat impotriva tuturor semnatarilor. (L.P.)

Autor: Mihai ISAC
Sursa: www.ziua.ro
Mai bine in Rusia, unde salariul este de 1000-1500 dolari SUA si nu trebuie nici o viza, decat in Europa cu vize de 3000-4500 Euro si nici nu gasesti de lucru.
A comentat Vasile 21 august 2008, 09:22
To Vasile:
Stii de ce vei ramane taranoi pana la adanci batranete? Fiindca te gandesti asa cum te-ai exprimat! Niciodata nu te-ai gandit ca mai bine in sa lucrezi in tara ta cu 200$ decat in Rusia unde te trateaza ca pe un rob si te cred tigan sau in europa unde iti pun restrictii peste restrictii, unde ca sa nimeresti trebuie luni de zile de timp si bani grei din portofel, si tot te trateaza ca pe un tigan in schimb NU te injura.
Si in plus, in tara noastra deja poti lua un salariu care ajunge la 1000$ si asta nu e limita poti ajunge si la 2000$ chiar si la 3000$ cu conditia ca esti destept si ai cunostinte destule pentru a avea acest salariu.
Jumatate de tara sunt "stroiteli" (constructori)
si jumatate de tara sunt juristi si economisti pai de aceea si traim ca intr-o groapa plina cu baliga.
A comentat 300 21 august 2008, 09:33
Te mai cheama si vasile. Pacat de parintii care ti-au dat numele asta romanesc. Deranjant. Si totusi nu inteleg multe. Cum voi mai puteti iubi rusii.
Sa imi explice cineva va rog. Dar concret si fara balarii cu rusii sunt praf ca bla bla. Vreau sa stiu de ce ii mai iubiti dupa tot ce v-au facut si adica:
1. Au smuls cu forta Basarabia de Romania. Sa ne fie clar nu v-a abandonat nimeni!!! V-au luat cu forta.
2. Au trimis mii de romani in siberia in friguri si foamete.
3. Au incercat din toata forta sa va distruga personalitatile si sa va supuna.
4. Au incercat sa va modifice identitatea nationala si limba.

Si mai sunt si altele. Dar vreau sa imi raspundeti la lucrurile astea? Cum mai poti iubi o tara dupa toate de mai sus?
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 10:58
P/u intrebatorul:
Cred ca e vorba de sindromul dependentei victimei de calau, cred ca ai auzit de cazuri cand dupa mult timp victima se ataseaza de calau... Alta explicatie la atitudinea unor indivizi ca Vasile (si sunt multi ca el), eu nu gasesc...
A comentat Babacu 21 august 2008, 11:18
imi place cultura rusa, rock-ul rusesc, literatura rusa (clasicii rusi, hai sa recunoastem, au si de ce sa placa), imi plac filmele vechi rusesti, comediile, nici nu stii cate opere a creat marele Urs, in final, imi place kiar si limba rusa, atat de bogata si de complexa, pentru ca o inteleg si o vorbesc atunci cand trebuie....Si cred ca la astfel de "toleranta" fata de Ru te referi cand spui ca ii "iubim". Dar nu-mi place, evident, cand mi se cere demonstrativ de catre unii functionari, in Md, sa vb in rusa, nu-mi place ca sunt zeci de ziare in rusa si doar cateva in romana in chioscuri, nu-mi place ca nu vor sa invete romana (rusii din Md).
A comentat pentru intrebatorul 21 august 2008, 11:43
Babacu e foarte posibil sa ai dreptate. Pentru celalalt care a comentat pentru mine. Nu ti-ai lasat un nume deci nu stiu cum sa te apelez. Tu esti roman caruia ii place o alta limba. Si o alta cultura. E normal. Ma refer la cealalta categorie de populatie. Care efectiv iubeste poporul rus pana la fanatism.
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 11:59
Vasile,miram-as sa castige un rus 1500$ pe luna.Poate doar in orasele mari ale Rusiei,Gen Moscova,Sankt-Peterburg.Este adevarat ca economia Rusiei si-a revenit,dar totusi are ft multe probleme si o duc si ei greu.Oricum nu poti compara deocamdata Rusia cu occidentul,in infrastructura rutiera,informationala ect.Iar faptul ca trebuie sa platiti spaga pt o nenorocita de viza pt UE,asta este adevarat,cate asemenea lucruri negative nu le-a experimentat si Romania pana 2005(daca nu ma insel),dar acum,frate suntem liberi ca pasarile cerului sa calatorim si sa muncim oriunde ne taie capul.Si nu spun acest lucru ca sa va fac in ciuda,ci sa va trezesc la realitate si sa constientizati avantavele apropieirii voastre de Romania si UE.Nu uitati ca prin ceea ce voi treceti acum,noi deja am trecut,iar daca am ajuns pana aici se datoreaza si curajului nostru de-a tine intr-o permanenta rotatie partidele de la putere,astfel incat competitia specifica democratiei sa fie si in parlament.
A comentat Micael 21 august 2008, 12:10
Pt. Intrebatorul:
De ce UNII moldoveni iubesc rusii:
Elementar frate, asta tu acuma stii de toate aceste lucruri fiindca ti s-au spus la scoala, la televizor etc.
La noi in Moldova insa atata timp cat era comunismul ni se zicea altceva, o istorie falsa...foametea pe care au facut-o rusii pur si simplu au facut-o in asa fel incat oamenii credeau ca este din cauza naturii. Colectarea produselor agricole se motivau ca in restul tarii e si mai mare nenorocire si ca trebuie de ajutat pe aia in primul rand. Minciuni evidente insa asa era. Deportari in siberia, de asta nimeni nu stia, pur si simplu era ieri vecinul acasa si s-a dus cred ca undeva de nu-l mai vad. Atat. Toate deportarile se faceau noapte. Nu stia nimeni de asta.
Oamenii intre ei se temeau sa comunice fiindca se suspectau unul pe altul ca fiind informator al KGB-ului. Au trecut ani, ce-i mai destepti oameni au fost ucisi/deportati/muriti de foame. Cine a ramas, au ramas oameni de rand care se temeau sa dea intrebari. Acesti oameni au dat copii la scoala unde se invata ca noi suntem cetateni URSS, traim cel mai bine din lume, etc. Acesti copii deja invatati in cultura lor au facut la randul lor alti copii care tot au frecventat scolile propagandiste rusesti.
Dupa independenta, poate la orase s-a mai schimbat situatia, cel putin eu am invatat istoria normala-cea romaneasca. In schimb in sate nu ajungeau profi si le puneau sa predee tot pe fostii comunisti care erau educati in stil pro-sovietic, si copii de la tara care mult nu le trebuie invatau in tocmai cum le zicea proful si respectiv parerea profului pentru dansii era cea corecte.
Dupa aia acesti oameni de la tara au votat comunistii, fiindca ce-i de la oras erau plecati cu totii in strainatate (cca 1 mil, fiecare al patrulea), in tara au ramas doar rusii(21% din populatia moldovei sunt rusi) si taranii carora nu le trebuie mult si care au trait toata viata in comunism. Plus la aceasta ei in comunism traiau mai bine. Nu extraordinar de bine, dar mai bine decat cu democratii tradatori care au furat tara timp de 10 ani. Ei si au ales actualul guvern!!!
Si tot ei se duc la moscova si fac bani nu multi de fapt pentru 1500$ ei muncesc cate 3-4 luni dar pentru o viata saraca de sat astea-s bani grei.
Si cei putin de la oras care au ramas prin tara si care sunt romani cu tot sufletul, se duc in RO si vad ce se face aici. Da aici e mai bine, in schimb nici de o fratie nu se vorbeste, sa zic ca le primesc romanii cu bratele deschise tot nu pot zice. Cu alte cuvinte ei asteapta sustinere morala pentru lupta pe care trebuie s-o faca contra comunismului si pentru unire si n-o gasesc. Si pana la urma dau si ei mainele jos, si in rezultat avem ce avem :(.
Trist, urat, poate neplacut de auzit, dar e adevarat din pacate.

M-ai intrebat in comentul precedent de la alt articol ce ar putea face romania?
Nu ne trebuie bani!!! (Macar ca foarte ne trebuie dar nu le cerem) Nu ne trebuie sa ne intrati in coarne sa ne pupati in fund, astea toate NU ne trebuie. Nu ne ziceti ca suntem cei mai destepti cei mai cei mai...fiindca eu tare bine stiu ca oamenii sunt diferiti si cam in orice stat proportia de oameni destepti/oameni prosti e cam aceeasi.
NOUA ne trebuie de la voi un singur lucru!!!
SUSTINERE, sustinere morala, sa nu va intoarceti privirea de la noi, doar ca vorbim mai grosolan si cu greseli. Sa ne considerati frati, si sa respectati dorinta noastra! Noi, cei putin din RM care se considera romani, daca am avea sprijinul vostru moral (de altul nu ne trebuie), cu timpul vom schimba mentalitatea poporului, incetul cu incetul!.
Asta poate sa faca romania. Cand am zis de emisiunile propagandiste pe canalele romanesti, eu ziceam ca asta voua va trebuie si nu sa o faceti asta pentru noi!!! Noi si asa daca nu stii nu mai avem dreptul sa ne uitam la canalele romanesti :) TVR1 a fost suspendat in moldova, Degraba o sa ajunga si o sa inchida si PROTV-ul.
Dar voua va trebuie asta pentru ca sa nu ne urati pe noi. Eu stiu ca multi moldoveni fac aici in RO prostii, dar oameni sunt diferiti, sunt foarte multi basarabeni care sunt cuminti si foarte de treaba! Nu ma crezi? Dar tu incearca sa faci cunostinta cu 10 basarabeni, si nu din acelasi grup dar din grupuri diferite. Ai sa vezi ca minim 5 dintre ei sunt de treaba.
A comentat 300 21 august 2008, 13:00
Baieti, nu citati lucrari si idei straine, deja toti cunosc si evenimentele din iunie 1940 si urmarile dezastruoase a foamei organizate de conducerea sovietica 1946-47 si deportarile din iulie 1949 si politica antinationala, anti..., anti...anti... spoate de continuat la infinit! Nu uitati ca evenimente similare au suferit si ucrainenenii si caucazienii si cu mult mai mult cetatanii rusi/sovietici!!!!!!!!!!!!!!!!! Adevarul este ca la moment in RM 28-29% din populatie e de origine rusa si ucraineana care au absolut aceleasi drepturi ca si romanii basarabeni, iar reprosurile lingvistice ale birocratilor rusi deja e problema interstatala! Desigur e foarte curioasa situatia politica a Moldovei la moment care este unicul bastion rus in GUAM si care nu indrazneste sa se opuna politicii "imperialiste" si "expansioniste" ruse! Baieti problema nu e in rusia problema e in noi! Singuri ne-am ales conducerea comunista (DE 2 ORI CONSECUTIV), multi patrioti sau nationalisti au iesit sa protesteze sau a luat cineva arma in mina sa extermineze elementele separatist-bandite pentru totdeauna???????????????????????? Am ratat cea mai buna posibilitate de-a ne realiza totusi dupa 18 ani unitatea teritoriala...
A comentat Viktor 21 august 2008, 13:08
Cum poti sa urasti un popor, pt prostia pe care o face conducerea lui, sau sa-l iubesti?! Cum poti sa fii extrem in a zice ca astia sunt albi iar astia negri?! Ura este un sentiment foarte rau care tot ura rasfrange...Imi place si mie literatura,arta,etc rusesti, dar deasemenea nu-mi palce ca in MD este mai multa publicitate ruseasca decat romaneasca, canale, TV, posturi radio...Chiar si actele se fac in 2 limbi, dar nimeni nu a introdus rusa a 2-a de stat....deci hai sa fim cinstit cu noi... Chiar sunteti naivi sa credeti ca Voronin este marioneta ursului?!! Ca acesta actioneaza cateodata sau deseori in folosul ursului e clar, dar chiar credeti in ceea ce ziceti? Chiar credeti ca de totul ce vi se intampla sut vinovatii rusii sau americanii??? Nu vi se pare ca sunteti naivi si mereu aruncati piatra in gradina vecinului? Chiar vi se pare ca fara ura nu se poate trai...sau daca ar fi Moldova puternica ca Rusia sau SUA,sau macar ar avea aceste dimensiuni... nu ar proceda la fel?! Ce v-a invatat pe voi conflictul din Transnistria??? Sau cel din Vietnam..sau cel din Afganistan din '80..sau spanzurarea lui Sadam sau decesul neclar al lui Milosevici??? Hai natiune romaneasca treziti-va la realitate!!! Fiecare trebuie sa-si stie locul si valoarea!!! De ce nu urati turcii sau ungurii? De ce nu urati Italienii, caci sunt romani si romanii au restignit pe Isus...??? Am un raspuns la toata ura voastra....e problema in voi, subconstient va simtit inferiori, intelectual,moral, sau mai stiu eu .., si efectiv urati totul ce e mai mare, mai puternic, mai frumos, mai bogat, mai destept, mai norocos ca voi.... mai mult decat atat, doar un om prost si slab stie sa urasca si sa condamne fara sa faca nimic.... Doar un om prost isi afiseaza acceste simturi in public... Doar un om ce traieste prin instincte nu stie sa se controleze si sa se autocizeleze cand e vorba de ura... Traiasca Romania Mare!!!! Dar haideti sa facem ceva intelectual pt aceasta, fapte inteligente, nu doar scrisul cu spray-ul pe pereti (Basarabia pamant romanesc..). Daca majoritatea studentilor din MD urasc studentii RO si verso...despre ce poate fi vorba fratilor?! Daca nici noi nu suntem uniti...si mai vrem inca ceva...???!!! Nu fiti naivi, autoeducati-va si nu mai urati tot ce nu e al vostru si mai bun... Traiasca Romania Mare!!!!!!!!!!!!!!!!! Fiti diplomati hotarati!!!
A comentat QWERT 21 august 2008, 13:21 | mergi sus ▲
Multumesc 300 incep sa inteleg mai bine fenomenul. Totusi conform reactiei in lant lucrurile acum dupa atata timp de cand moldova e stat independent trebuiau sa se schimbe putin. Respectiv. Tatal e roman din Rm si locuieste la tara. El e batran si este manipulat de KGB si de propaganda rusa. Copilul lui in schimb face facultatea / liceul in romania. Mentalitatea lui ar fi trebuit sa se schimbe. Sa ajunga acasa si sa spuna : draga tata gresesti! Viitorul meu e in partea celalta. Ceilalti traiesc mai bine. Nu mai sunt mintiti. In romania pot sa ies pe strada si sa strig jos basescu si nu ma aresteaza nici dracu. Cel mult imi spun e dreptul tau sa nu il mai votezi. Pot sa scriu basarabia pamant romanesc fara sa ma ridice din casa. Pot sa spun ca americanii sunt de rahat. Iarasi nimanui nu o sa ii pese. Pentru ca e dreptul meu sa cred ce vreau eu. Foarte ciudat este ca se intampla totul anapoda. Nu inteleg unde lantul descris mai sus se rupe. Nu pot sa cred ca cei din sate nu ajung sa studieze in romania. Despre faptul ca basarabenii fac in romania si dreg in romania consider neadevarat. Consider ca basarabenii gresesc cand se numesc cetateni RM cand vin in romania in loc sa spuna unui bucurestean. Auzi ma dobitocule eu sunt roman si bunicul tau a luptat langa bunicul meu incultule. Asta e mentalitatea pe care o vrea de la moldoveni nu sa se retraga in bisericute si sa vorbeasca in ruseste. Basarabeanu e roman. Cel care este pentru RM este pentru Romania. Tot limba romana o vorbeste! Tot tricolorul este simbolul RM. Poti sa ii spui cum vrei cu propaganda dar lucrurile astea sunt adevarate. Un basarabean este un roman si ar trebui sa fie constient de asta si sa scuipe pe cei care rad de el. Eu n-am auzit de basarabeni care sa creeze probleme in romania. Or fi nu zic nu dar sunt prea putini.
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 13:40 | mergi sus ▲
De acord cu tine intrebatorule la 100 de procente. Sincer sa-ti spun eu cam asa si fac.
Ma numesc roman pretutindeni!
Incerc sa-mi conving rudele prietenii ca si eu de fapt sunt romani. E foarte greu apropo, cum sa-i explici la cineva ca "verde" este "verde" daca el toata viatza considera ca "verde" e "rosu"! De ce la noi s-a stopat toata treaba de romanizare? Fiindca noi inca suntem sub influenta ruseasca: Transnistria cu 70% din industria moldovei, care nu e a noastra. Armata 14-a care e foarte puternica. Economia (60% din exporturi sunt in Rusia) si aici nu avem ce face, fiindca am incercat de cate ori sa indreptam exporturile inspre europa si nu am reusit in totalitate,din cauza europei apropo! Gazul, la fiecare pas rusia ne ameninta cu incetarea exporturilor gazelor in Moldova, etc.etc.
Noi suntem legati de maini si de picioare de rusi, si asta e naspa.
Si in plus, uite noi dar nu avem acces in europa, nici in romania, unicul acces este in Rusia, Ucraina...E naspa situatia dar nu ai ce face.
De aceea lucrurile merg foarte greu. Omul de rand tot timpul cauta solutii simple pentru rezolvarea problemelor sale personale si colaborarea cu Rusia e mult mai usoara.
A comentat 300 21 august 2008, 14:53 | mergi sus ▲
Cred ca nu exista roman care nu ar vrea unirea cu Basarabia. Suntem aici si va sprijinim. Chiar acum am tras pentru RM sa obtinem de la UE 170 mil de eur pentru proiecte comune. Adica suntem langa voi si financiar si cu inima. Din pacate mie personal mi-e teama ca desi romania pompeaza si o sa pompeze fonduri in RM acestia sa nu constientizeze de unde vin. Sa creada ca tot rusii le dau. Iar noi propaganda prea mare in RM nu prea putem sa facem.
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 15:18 | mergi sus ▲
E drept, exista asa un risc, si mi-i teama la fel de asta. Dar si mai tare ma tem ca banii astea se vor duce in buzunarele tot a conducerii noastre rosii:(.
A comentat 300 21 august 2008, 15:54 | mergi sus ▲
Один русский классик еще в 19 -м веке сказал, что Россия " тюрьма народов." и до сих пор ничего не изменилось, а из тюрьмы нужно бежать.
A comentat йоц 21 august 2008, 16:10 | mergi sus ▲
Am inteles tot adica nimic. Indiferent ca te consideri rus sau cum te-oi considera tu ar fi frumos sa scri in romana chiar stalcita ca sa intelegem si noi parerile tale. Altfel, ai scris pentru tine.
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 16:17 | mergi sus ▲
Un scriitor clasic rus, inca in secoulul al 19-lea, a spus ca Rusia este "o inchisoare a popoarelor". De atunci, lucrurile nu s-au schimbat, dar din inchisoare trebuie sa fugim.
A comentat MD=RO 21 august 2008, 16:22 | mergi sus ▲
Am tradus din rusa.
A comentat MD=RO 21 august 2008, 16:23 | mergi sus ▲
Multumim pt traducere,frumos gest din partea ta.Cu toate ca am facut ani buni de rusa la scoala,sunt pe dinafara la aceasta limba.Nici alfabetul nu il cunosc,dar nu o s-o uit niciodata pe profesoara de rusa care avea un suflet foarte bun si era ft intelegatoare si ne dadea la toti numai nota 10,cu toate ca marea majoritate erau la fel de nestiutori ca mine. :-)
A comentat micael 21 august 2008, 16:46 | mergi sus ▲
Cu placere :)
A comentat MD=RO 21 august 2008, 17:13 | mergi sus ▲
Excelent spus nu stiu cum iti zice. Multumesc pentru traducere MD=RO. Dap intradevar frumos spus. Eu as spune ca oamenii aia stau inchisi in inchisoare pe nedrept si ca mai bine ar fi sa daramam inchisoarea aia decat sa fugim din ea. Cred ca ar fi mai potrivit. Pacat ca nu scri in romana ca nici numele nu stiu sa ti-l pronunt. Asta cu limba rusa imi aminteste de o intamplare din facultate cand un coleg care nu avea treaba nici cu engleza nici cu franceza nici cu rusa trebuia sa aleaga o materie ca limba straina si sa sustina examen. A ales rusa crezand ca profesorii nu o sa fie asa de exigenti. Dupa cum am spus nu avea nici o treaba. La examen profesorul ii pune sa scrie in rusa o scrisoare din moscova catre parintii de acasa. Normal scrisoarea trebuia sa fie in limba rusa. Colegul asta al meu se uita in stanga si in dreapta pe unde sa copieze si a gasit pe cineva cu o banca mai in spate care studiase rusa. Si l-a rugat sa ii sopteasca. Acesta a incercat saracul dar cand a ajuns sa inteleaga cam cat stia baiatul asta ruseste soptitul a capatat urmatoarea forma: Acum fa un N invers si un R intors. Scrie un 6. Cum 6 frate zice celalalt ca aia e cifra. Asta : Ma n-auzi taci si scrie. Un 3 invers... Ma rog v-ati prins prin ce chin trecea cel care trebuia sa sufle :)
A comentat intrebatorul 21 august 2008, 22:15 | mergi sus ▲
LOL . Sunt bune astfel de glume,ne mai descretesc fruntile.Stii cum se zice:Cele mai bune poante ti le ofera viata insasi.
A comentat micael 21 august 2008, 22:59 | mergi sus ▲
Un subiect foarte fromos.Mi-a facut placere sa citesc toate ,,replicile,,.in final sun deacord cu voi!!!
A comentat Dan 22 august 2008, 13:32 | mergi sus ▲
Transnistria face parte din Moldova si daca rusii au vreo problema cu asta sa o spuna cu voce tare,sa vada lumea cine sunt cu adevarat,niste idioti care se dau mari la tarile mai mici si se tin de mina cu tarile mai mari.ce sa spun mii de moldoveni deai nostri au murit in 92(razboiul din transnistria) si noi nu putem sa ne permitem un al doilea conflict.deaceea stati acasa rusi idioti si vedetiva de teritoriul vostru.nu ne mai chinuiti si pe noi.Voua var placea sa vie cineva la voi in tara si sa inceapa ceea ce ati inceput voi la noi?
A comentat made in MOLDOVA 22 august 2008, 15:31 | mergi sus ▲
De acum daca Nato a intrat mai puternic militar si in Marea Neagra - Rusia isi va arata adevarata ei forta: va tipa si va vorbi mult, dar altceva nimic. NATO a infrant Rusia in razboiul rece si a distrus URSS. La fel si in acest conflict din Georgia tot Nato va iesi invingator - va incercui teritorial toata Rusia si o va neutraliza. Nu-mi dau seama de ce lumea se mai teme asa de aceasta federatie aflata in decadere si care se va destrama in urmatoarele decade. Resursele economice se vor epuiza, altele "noi" vor aparea la momentul potrivit, armata e depasita in fata Nato.
A comentat antiRusia 23 august 2008, 06:09 | mergi sus ▲
sunt foarte frumoase toate frazele ce le-am citit aici,te insufletesc si te fac sa te simta ca intre frati,dar... exista un mare DAR,unde sunt actiunele?am intilnit multe persoane ce protestau fatis impotriva a tot si a tuturor,dar intradevar efectiv toti sunt fricosi,o sa spuneti sa ma uit mai intii la birna din ochiul meu,deacord,eu am incercat uneori sa trezesc la viata unele grupuri de tineri si am intilnit doar indiferenta,dar sunt convins ca voi putea regasi,poate si mai tirziu,acea forta motrice care efectiv va putea rasturna acest val de indiferenta,va indemn si pe voi la acelasi lucru,nu incercati sa convingeti pe acei oameni ce stiu cine sunt si unde merg,nu vorbiti doar acasa si intre voi de UNIRE,caci asa nu vom avea sorti de izbinda,trebuie desteptat neamul,iar aceasta e sarcina noastra,acelor ce inteleg...
A comentat Wulf 23 august 2008, 07:03 | mergi sus ▲
Daca in Transnistria va fi razboi, Romania va actiona de partea Republicii Moldova! Iar daca rusii vor incerca sa \"pedepseasca\" Romania trimitandu-si tancurile spre Bucuresti, sunt foarte curios sa vad daca tarile membre NATO (in frunte cu SUA) vor sari in sprijinul Romaniei, asa cum se stipuleaza in articolul de baza al acestei aliante (\"daca un stat membru NATO este atacat din exterior, toate celelalte state membre trebuie sa ii sara in ajutor\"). Sincer, ma cam indoiesc ca se va intampla asa. Si atunci ne vom pune cu totii intrebarea: si la ce bun aceasta alianta?!
A comentat Alec-BM 24 august 2008, 13:37 | mergi sus ▲
pt alec-bm degeaba te indoiesti tu ca nu vor sari. Sti ce ar insemna pentru NATO sa nu riposteze in cazul in care un stat membru este atacat? Inseamna destramarea NATO. Nu cred ca nimeni isi doreste din alianta acest lucru. Gandeste-te ca toti aliati vor ridica semne de intrebare in cazul in care ei vor urma sa fie atacati. Si se alege praful. Ceea ce nu este in interesul nici al Americii si nici al europei. Mai ales ca pe langa faptul ca Romania e in NATO mai este si membru UE. Se alege praful de toate inclusiv de UE. Si asta iarasi nu e nici in interesul UE si nici al Americii. Si in plus Rusia nu poate sa se lupte cu o europa unita si cu america in acelasi timp. Fi serios. Nici nu cred ca vrea sau ca isi pune problema sa faca asa ceva. Ar renunta instant si la transnistria georgia si ucraina. Pentru ca atunci nu statele din CSI sunt o problema ci insasi integritatea rusiei devine o problema.
A comentat intrebatorul 24 august 2008, 17:08 | mergi sus ▲
Pt. intrebatorul - in principiu, ai dreptate si bine ar fi sa fie asa! Totusi, nu cred ca isi doreste nimeni, nici macar SUA sa intre in conflict armat cu Rusia, de care, orice am zice, trebuie sa se tina cont! De aceea imi pun acest semn de intrebare. Totusi, e asa cum ai zis: daca un stat membru NATO nu va fi protejat din interior, se va alege praful de toate! Sa speram ca va fi bine! Noroc!
A comentat Alec-BM 24 august 2008, 17:50 | mergi sus ▲
De rusia trebuie sa se tina cont pentru ca altfel ar muri milioane de oameni nevinovati. Nu mai stiu cine zicea urmatoarele: Nu stiu cum va fi al treilea razboi mondial dar al 4-lea sigur va fi cu pietre si maciuci. Rusia e o forta e clar. Dar mai este clar si ca Rusia nu are nici un cuvant de spus in fata intregii Aliante. Cu america s-ar bate poate. Cu europa sigur s-ar bate. Dar cu amandoua o data fi constient ca nu are nici o sansa. In plus uite ce face NATO cand e vorba de un stat care doar vrea sa adere la NATO si pe care rusia nu l-ar lasa. Si-a adus o gramada din flota in marea neagra sa forteze rusia la retragere. Rusul din fire e capos. E si crescut de asa maniera sti cum se zice: FOR MOTHER RUSIA. Nu prea ar da inapoi nu prea s-ar retrage are o cultura cultivata in sute de ani de propagandisti destepti. Dar acum realizeaza ca nu prea are sanse. Realizeaza ca a gresit. De fapt am impresia ca a cazut putin si intr-o mica capcana. Pentru ca pana la urma tot america a obtinut ce a vrut. Vezi montarea scutului antiracheta in polonia. Si un motiv in plus pe care nu l-ar fi avut sa isi plaseze niste nave prin marea neagra. Oricum ar fi situatia. Daca rusia va marsa catre moldova o sa intre in conflict deschis cu romania. Romania in 92 nu prea putea sa faca multe pentru ca nu avea umbrela de acum. In schimb acum nu prea e bine sa te joci nici cu Romania ca sti vorba aia... Te iei de mine vin cu tata si vezi tu :).
A comentat intrebatorul 24 august 2008, 18:14 | mergi sus ▲
Intrebatorule,ultima ta fraza este bestiala. :-)
A comentat micael 24 august 2008, 20:14 | mergi sus ▲
Si mai e o nuanta. Romania are in plus fata de faptul ca e membru NATO si un acord separat cu America care se aplica separat in caz de agresiune. O alta chestie.... De ce America care ne-a sprijinit pentru intrarea in NATO si care cum am spus mai sus au un acord privat semnat cu romania nu a montat aici scutul antiracheta? Mie imi suna ca nu le-au montat inca pentru ca porma ar fi trebuit sa le mute dupa unirea Basarabiei cu Romania. In principiu si strategic era mult mai bine sa le puna in romania decat in polonia.
A comentat intrebatorul 24 august 2008, 21:54 | mergi sus ▲
A zis cineva mai sus ca Rusia este in decadere, si ca URSS a fost distrus de americani, care de altfel au si cyshtigat razboiul rece. Consider ca este gresit. URSS sa destramat din cauza incapabilitatii sistemului economic cu realitatea politica, deci sa distrus din interior. La moment Rusia si revenit, mai mult decyt atyt asisita la o crestere economica rapida, devine o piata interesanta chiar si pentru companii din Romynia. Referitor la situatia data FR are un atu: cum poate Nato sa ii incrimineze ceva cynd singura a bombit atytea state straine. Putin a intrebat foarte frumos reporterul BBC: "ei ce, ati gasit bomba nucleara in Iraq sau o tot cautati?". Si nu trebuie sa vorbim doar de Nato Ue si FR ca mai sunt si sate de genul China si India care o sa aiba ceva de spus in decursul istoriei mondiale. Ceea ce vreau sa spun in final este faptul ca marile puteri lupta intre ele, iar Noi suferim pe seama acestui fapt. dar faptul ca suntem romyni si vorbim romyna nici nu se discuta. problema e sa ne gasim constiinta nationala!
A comentat SaboTageR 30 august 2008, 10:13 | mergi sus ▲
Si sa ne stim locul....
A comentat QWERT 01 septembrie 2008, 12:06 | mergi sus ▲
Langa "parasha"?
A comentat Babacu 01 septembrie 2008, 15:01 | mergi sus ▲
daca acolo e locul..acolo sa fie..
A comentat QWERT 01 septembrie 2008, 15:40 | mergi sus ▲
Babacu: de ce "lynga"?:)
A comentat SaboTageR 02 septembrie 2008, 09:05 | mergi sus ▲
Pentru ca intr-o celula la puscarie ( cum e si Rusia-o puscarie), acolo sunt "cazati" cei mai slabi si lipsiti de caracter, care nu stiu sau nu pot sa se impuna in fata "colegilor" de celula... Cred ca stii ce-i aia "parasha", nu?
A comentat Babacu 02 septembrie 2008, 10:44 | mergi sus ▲
Am convingerea ca daca vom merge mai departe cu Rusia, vom fi tinuti vesnic langa "parasha", cum a fost si pana acum... Moldovenii au fost buni pentru rusi atata timp cat le-au vorbit limba, le-au dat cele mai bune posturi la conducere, cele mai bune fructe si vinuri, dar cand au indraznit sa ceara si ei putin respect de la rusii care traiesc in Moldova, au devenit nationalisti, "bâchi" s.a. Nu degeba circula o vorba : il inviti in casa pe Ivan, da el se suie pe divan... si nu mai pleaca!
A comentat Babacu 02 septembrie 2008, 10:54 | mergi sus ▲
to Babacu: am inteles ideea cu "parasha".
cel mai interesant este faptul ca rusii se simt ca acasa nu doar in R.Moldova. Un alt ex lam vazut in Turcia. Ei considera ca cheltuie acolo bani mari, au ridicat economia turca, etc. Am rys cu jele cynd o rusoaica se indigna ca un lukrator al unui hotel nu stia rusa. ea nu ishi imagina ca este posibil asa ceva:) a facut scandal la receptie, pyna ia zis cineva ca nu este in Rusia si a inkiso. asta este. este o forta a lor de a se impune, dar in cazul; nostru cred ca este slabiciunea moldoveneasca mioritica.
A comentat SaboTageR 02 septembrie 2008, 19:46 | mergi sus ▲
Lasa-ti pe rusi sa tipe in limba lor pina nu mai pot,voi adresati-va tot in romaneste daca sunt asa de capsomani si pina la urma se vor satura si se vor cara la ei in rusia. :-)
A comentat micael 02 septembrie 2008, 20:07 | mergi sus ▲
Ce copilarie.....Domane!Sa vad cum Moldova va alege la anul...Voi singuri nu stiti ce vreti, nu suntem uniti si inca avem pretentii si la altii...Sntem dezbinati-ok,acum e usor sa ne conduca...nu?!Vorbe goale...asta e moldoveanul...pacat!
A comentat QWERT 03 septembrie 2008, 08:49 | mergi sus ▲


‹ înapoi la Ultimele Ştiri | sus ▲

Întrebări şi răspunsuri

Ultimele răspunsuri

  • #1 Lilyutza pentru natalita.popescu
    Odata ce esti si cetatean roman nu cred ca ai nevoie de acte din Republica Moldova, cel mai bine intrenati la starea civila din localitatea viitorului...

  • #2 Anusca pentru dorin1995
    dar daca depui direct la universitate si nu intri la buget sau eventual deloc mai poti depune si la consulat sau mu mai ai voie ?
    ...

  • #3 cielfanthom pentru dorin1995
    Salut!
    In acest caz aplici ca oricare alt absolvent de liceu, depunand dosarul la consulat(pentru a candida pentru unul din locurile pentru etnici rom...

  • #4 marinaian pentru Alina
    cei mai marsavi soferi sand pe ruta BRASOV-CHISINAU si sunt cei mai mari tepari. Evitari autobuzele lor de la orele 19:00 si 21:00. Eu de ultimu timp ...

  • #5 luminitacumpana pentru D0ina
    Ca basarabean cu diploma din rep. Moldova , nu e nevoie de echivalare dar ca romani cu diploma de la Moldova e necesar de echivalat la CNRED. Cu o ase...

  • #6 adaiulica pentru nicu_d
    salut, anul trecut nu a fost nevoie de echivalare de diploma cei de la universitate ocupanduse personal, dar trebuie sa intrebi la universitatea care ...

  • #7 lilik pentru Bogdanpop
    si tu ai scos vreodata bani de pe siteul asta?
    ...

  • #8 donici.vyiorel pentru Ciobanu_V
    Buna, lasa-mi un msg pe e-mail donici.vyiorel@gmail.com cu mai multe detalii gen, orasul in care ai vrea sa te transferi, la medicina generala/dentara...

  • #9 crinna pentru larisa2726
    aproape 10 media, ca sunt doar 5 locuri la masterat...

  • #10 adaiulica pentru Cornel
    deci poti in acest caz sa aplici pentru un liceu/colegiu in Romania, poti beneficia de locurile acordate de statul Roman ( astfel primind o bursa de 5...

Parteneri

Basarabeni.Ro

PROIECT realizat in cadrul OSB Timisoara

osb.basarabeni.ro

PROIECT administrat si intretinut de Basarabeni Media Grup

Ştiri de Top

ordinul republicii, georgia, inmanare
Președintele Georgiei, decorat de Mihai Ghimpu cu "Ordinul Republicii". "Primesc ordinul în numele poporului georgian și vă asigur că vă suntem alături", declară Mihail Saakașvili
In urmă cu puțin timp la reședința de stat din str. N. Iorga a avut loc decorarea cu cea mai înaltă distincție a R. Moldova - "Ordinul Republicii" Președintele georgian, Mihai Saakașvili . Ordinul a fost oferit de președintele interimar al țării, Mihai Ghimpu. 
"În semn de profundă gratititune din partea R. Moldova, pentru [...] mai mult
alegeri, Corjova, sectii de votare, CEC
CEC nu va deschide secţii de votare în satul Corjova din motive de securitate
Modificari apar nu doar ce tine de listele electorale dar si de sectiile de votare. Precizam ca, in satul Corjova, din raionul Dubăsari, nu vor fi deschise secţii de votare pentru alegerile anticipate din 28 noiembrie. Comisia Electorală Centrală a luat această decizie din motive de securitate.
Amintim ca la scrutinele anterioare, în această [...] mai mult
taxa consulara, permis de sedere, taxa permis, viza de resedinta, Tomac,
Taxa consulară de 120 de euro va fi eliminată
Taxa consulară de 120 de euro pentru studenții basarabeni care se încadrează în categoria „fără bursă fără taxă” va fi eliminată pentru anul universitar 2010-2011, promite secretarul de stat Eugen Tomac, din cadrul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.
Anul acesta [...] mai mult
Guvernul Romaniei a premiat olimpicii la limba si literatura romana din RM
19 olimpici de limbă şi literatură romană din Republica Moldova au fost astăzi premiaţi de Guvernul Romaniei. Ceremonia a avut loc la Ambasada Romaniei de la Chişinău. Elevii au primit 10 volume de clasici romani, diplome, bani şi o excursie la mare în timpul vacanţei de vară.

Cei 19 olimpici din diverse zone ale republicii s-au remrcat atît prin [...] mai mult
Creştinii sărbătoresc pe 25 decembrie Naşterea Domnului
În urmă cu peste 2.000 de ani, pe 25 decembrie se năştea Iisus Hristos.

Acum peste două mii de ani, în oraşul Bethleem s-a săvârşit marea taină a dreptei credinţe: "Dumnezeu S-a arătat în trup" (I Tim. III, 16). Eveniment unic în istoria omenirii, petrecut pe vremea regelui Irod cel Mare, stăpân peste Galileea [...] mai mult
Zeci de asociatii romanesti din strainatate cer ministru delegat pentru romanii de pretutindeni
Intr-o scrisoare deschisa adresata Presedintelui Romaniei si Primului ministru desemnat, zeci de asociatii romanesti din afara frontierelor cer infiintarea functiei de ministru delegat pentru romanii de pretutindeni."Luand in considerare criza prin care trece Romania nu cerem minister care sa se ocupe de problemele extrem de complexe pe care le avem. [...] mai mult
Cate cereri de redobandire a cetateniei romane au fost inregistrate in perioada 2003-2009 la Directia Cetatenie
Raspuns al Directiei Cetatenie prin care informeaza Institutul pentru Drepturi Civile Europene asupra numarului de cereri de redobandire a cetateniei romane depuse de cetatenii moldoveni si ucraineni la Consulatele Romaniei din Moldova si Ucraina intre anii 2003-2009, cereri care au fost transmise la Minsiterul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti.

Referitor [...] mai mult
RUSINE NATIONALA: EROII ROMANIEI LA GUNOI. Senatul a respins proiectul de lege depus de Urban si Badea pentru acordarea statutului de eroi-martiri basarabenilor Lesco, Popa, Ivantoc, dupa 15 ani de temnita la Tiraspol
La data de 21 mai 2009, am depus la Senat impreuna cu senatorul de Diaspora Viorel Badea, un proiect de lege ce viza Propunerea legislativă privind declararea domnilor Alexandru Leşco, Andrei Ivanţoc, Tudor Popa drept eroi-martiri, luptători pentru democraţie, drepturile omului şi apărători ai valorilor spirituale şi culturale româneşti, despre care [...] mai mult
Caseta cu Geoană: Bani pentru "un loc eligibil", nu sex oral. VEZI VIDEO
Pe bloguri a apărut astăzi o înregistrare cu Mircea Geoană, despre care se crede că ar fi cea care a stârnit atâtea controverse. Nu este însă vorba de imagini cu sex elect-oral, ci de o persoană din PSD care plăteşte pentru un loc eligibil pe listele partidului.

Posibila înregistrare despre care vorbea Traian Băsescu în campania electorală îl arată [...] mai mult
Vlad Filat s-a intalnit cu Angela Merkel, Basescu si cu premierii din Polonia, Olanda si Belgia. Vezi AICI ce au discutat
Premierul Vlad Filat s-a intalnit astazi cu cancelarul Germaniei, Angela Merkel, presedintele Romaniei, Traian Basescu, si cu omologii sai din Polonia, Olanda si Belgia. Intrevederile au avut loc in orasul german Bonn, unde Vlad Filat participa la lucrarile Congresului Partidului Popular European.

Potrivit Serviciului de presa al Guvernului, Vlad [...] mai mult

randat în 	0.1761 secunde