Basarabeni.Ro

Portalul Basarabenilor din România

Avocat basarabeni.ro -Lăcătuș Igor
Campania Pro Cetăţenie Română
[o]

25 aprilie 2024, ora locală: 14:34

 

Basescu: V-a chemat Vantu aseara la el acasa, cand a aflat ca a fost arestat Nicolae Popa? Geoana: Da, am fost aseara la Vantu. Geoana afirma ca nu-si aduce aminte de Revolutie pentru ca era prea tanar

adăugat 03 decembrie 2009, 21:13, la Ştiri de Top

Momentul in care Mircea Geoana a recunoscut ca a fost miercuri seara acasa la omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu a constituit punctul culminant al dezbaterii televizate cu Traian Basescu, dar si clipa in care enervarea staff-ului de campanie al PSD a ajuns la maximum. Bogdan Niculescu Duvaz le-a cerut chiar organizatorilor ca moderatorul Robert Turcescu sa fie mai ferm si sa le taie microfonul celor doi candidati, daca nu se respecta formatul stabilit in prealabil.

Schimbul de replici referitor la acest subiect a avut loc chiar inainte de pauza:

Traian Basescu: Ieri a fost arestat Popa Nicolae cel care a devalizat in numele lui Vantu FNI. Vantu are o mare problema, unul dintre principalii martori a fost arestat.
Turcescu intervine: Va rog sa concentrati.
Traian Basescu: Are legatura chemarea lui Vantu cu arestarea lui Popa?
Mircea Geoana: E o uriasa minciuna. Nu stiu cine e Popa asta.
Traian Basescu: Ati fost azi-noapte la Vantu.
Mircea Geoana: Am spus ca da.

Bogdan Niculescu Duvaz a profitat de momentul de pauza, pentru a le cere reprezentantilor IPP sa le taie microfonul candidatilor, daca nu se respecta formatul emisiunii. "E inadmisibil ce se intampla", a declarat Duvaz, vizibil nervos.

Impresia celor doi candidati la finalul dezbaterii:

Traian Basescu: "A fost prea putin timp, mai bine ramaneam cu mai putine teme, sa avem timp sa discutam"

Mircea Geoana:

* Multumesc colegilor, familiei, domnilor Iohannis, Antonescu, Quintus si sportivilor care au venit sa ma sprijine
* Sper ca am convins si sper sa avem duminica seara o veste buna si pentru mine, dar si pentru Romania
* Romanii vor decide la vot cine a castigat aceasta dezbatere
* Voi duce cadoul (cosul cu produse romanesti, de la Traian Basescu) acasa si speram sa-l mancam de Craciun la Cotroceni. Am luat acasa Biblia pe care am jurat

Traian Basescu si Mircea Geoana au facut o poza de grup cu moderatorul dezbaterii, Robert Turcescu, cu reprezentantii IPP si cu echipa de productie. La iesirea din sala, Mircea Geoana a fost intampinat cu urale de acelasi grup de sustinatori.

Discurs final de 3 minute

Traian Basescu: Dragilor, si-acum la vot!

Mircea Geoana:

* Am avut privilegiul sa fiu in aceasta campanie, cunoscandu-i pe romani. Am fost si in ferme, si in fabrici, am vorbit si cu tineri studenti
* Am vazut Romania asa cum este ea astazi, la 5 ani de mandat a celui care e in competitie cu mine
* A fost un privilegiu sa va cunosc
* Am avut ocazia sa reconfirm afectiunea pentru batrani si respectul meu pentru romani, sa le spun tinerilor ca voi incerca sa scot din gandirea noastra ceea ce spunea un tanar care a emigrat: Am plecat din Romania nu din cauza tarii, ci din cauza raului pe care il scotea din mine
* Am avut privilegiul sa il am in echipa pe Klaus Iohannis. Multumesc modului ireprosabil in care Crin Antonescu si liberalii s-au comportat
* Am demonstrat ca pot sa-i unesc pe romani, ca pot sa aduc oameni care sa ma sustina de la PNTCD, PRM, PNL
* Doina Cornea a spus ca ma sustine
* Am, de asemenea, un cuvant de speranta, vom reusi sa aducem o noua guvernare inainte de Craciun
* Ceea ce v-am spus in debutul intalnirii e ca Traian Basescu a lovit sub centura
* Parintele Galeriu, duhovnicul meu, mi-a spus: Slujeste-ti tara asa cum iti iubesti familia

Monica Macovei incearca sa-i spuna ceva lui Basescu, Mircea Dinescu ii face semn din mana "Ciocu' mic"

Traian Basescu:

* Se termina o campanie dificila, o campanie in care singurul lucru pe care am vrut sa-l transmit a fost acela ca i-am servit timp de 5 ani cu responsabilitate, chiar daca de multe ori am fost in situatia de a ma confrunta cu clasa politica pentru a-mi respecta angajamentele
* In mandatul urmator, obiectivul meu este ca Romania sa se modernizeze
* Obiectivul meu este ca resursele financiare uriase sa fie utilizate acolo unde in mod real este nevoie: pensii, educatie, sanatate, infrastructura
* Va asigur ca voi ramane un dusman fara compromisuri fata de aceia ca Vantu, Voiculescu, Patriciu care cred ca subordonand oameni politici pot sa continue accesul catre resursele statului
* In ceea ce priveste viitorul, am convingerea ca impreuna, presedinte si popor, vom reusi sa modernizam statul, ca an de an romanii sa traiasca mai bine si sa stopam riscul de reintoarcere la putere a unui PSD care are in urma sa marca privatizarilor frauduloase
* Ce s-a intamplat in 2004 cu Petrom, AlroSlatina nu trebuie sa se mai petreaca
* Voi veghea ca averea statului sa ramana la dispozitia romanilor si nu a clientelei politice a PSD


Intrebarea lui Robert Turcescu pentru Basescu: Acum, aici, ati fi dispus sa jurati ca la mitingul electoral la care ati participat in 2004 nu l-ati lovit pe tanar?
Traian Basescu: Nu l-am lovit nici in plex, nici cu pumnul in fata. Jura si el cu mana pe Biblie.


Intrebarea lui Robert Turcescu pentru Geoana: Dle Mircea Geoana, acum, aici, ati fi dispus sa jurati ca n-ati promis numitilor SOV, Voiculescu si Patriciu niciun avantaj si niciun favor care sa implice bani publici daca ajungeti presedinte?

Mircea Geoana: Da. Jur cu mana pe Biblie ca nu am promis niciun avantaj material lui Vantu, Patriciu sau Voiculescu, asa cum nu am promis niciunui alt om politic. Acesta este juramantul meu cu mana pe Biblie. Jur ca am sa fac tot ce trebuie pentru a nu-i dezamagi pe romani, dupa cinci ani de mandat.


Cadouri pentru contracandidat. Primul, Traian Basescu, ii ofera un buchet de flori sotiei lui Geoana, Mihaela, si doamnei Copos.

Pentru Geoana, un cos cu produse romanesti.

Geoana: Am sa le duc la Cotroceni, de Craciun
Basescu: Nu, pai tu de ce crezi ca iti dau de mancare?
Geoana: Mai bine dadeati de mancare poporului roman.
Basescu: Vreau sa spun mesajul: Din suflet mi-as dori ca ce este in acest cos sa se poata gasi si pe masa romanilor
Geoana: Sa dea Dumnezeu

Cadoul lui Geoana:

* Am sa fac un cadou ceva mai cultural, Codul bunelor maniere astazi, cu un citat din Ghandi: Un conducator adevarat nu doar isi conduce poporul, ci il educa si il civilizeaza.
* Nu port niciodata ranchiuna deci va dau o carte pe care am scris-o recent


Victor Ponta s-a ridicat de pe scaun si i-a dat lui Geoana cartea pe care urma sa o faca cadou lui Basescu, in timp ce sub carte a strecurat si un biletel pentru Geoana

Intrebarile din partea ziaristilor:

Care este pozitia d-vs fata de prezentul, trecutul si vitorul aurului din Muntii Apuseni?

Traian Basescu:

* In ceea ce priveste aurul, m-am pronuntat. Sunt un adept al extragerii acestor resurse, cu conditia ca daunele care se aduc siturilor istorice si mediului sa nu fie dramatice si ireversibile
* Din acest motiv sunt prudent in a spune DA, trebuie sa inceapa exploatarea la Rosia Montana


Care ar fi cel mai important indicator pentru iesirea din criza?

Mircea Geoana:

* Doua trimestre succesive de crestere economica, productia industriala, exporturile, volumul marfurilor tranzactionate si energia consumata

Traian Basescu:

* Economia a inceput sa creasca

Mircea Geoana a gasit raspunsul la intrebarea privind notarea programului economic al guvernului

Replica lui Basescu: Vedeti ca mai aveti niste restante. V-a trimis galeria si raspunsul la aia cu Vantu? E in presa, de acolo citesc. Fiti calm


Traian Basescu, inainte de a extrage intrebarea: Sa vedem daca tragem un autoturism Dacia Logan...

Intrebarea: Sunteti de acord ca prezenta la vot sa devina obligatorie?

Traian Basescu:

* Votul este un drept garantat si nu poate deveni o obligatie
* De aceea consider ca sistemul actual este unul corect


Credeti ca un parlament unicameral va contribui la descentralizare si la intarirea autonomiei, in conformitate cu principiul european al subsidiaritatii? Elek Szekely, Targu-Mures

Mircea Geoana:

* Domnul pune de fapt intrebarea daca reprezentarea intr-o eventuala a doua camera a Parlamentului ar putea fi aplicata si in Romania
* Decizia poporului e clara, voi modifica Constitutia in sensul stabilirii unei singure camere



Sever Voinescu a confirmat pentru HotNews.ro ca Bogdan Niculescu Duvaz a fost nemultumit de modul in care decurge dezbaterea: "Da, domnul Duvaz a fost foarte suparat la pauza pentru ca Traian Basescu vorbeste prea mult si i-a reprosat moderatorului ca este impartial cu Geoana".

Proiectul Rosia Montana

Traian Basescu:

* Nu am o parere consolidata in momentul de fata
* In princpiu, mi-as dori ca Romania sa extraga cele opt sute de tone de aur si argint evaluate a exista in zacamant
* Dar trebuie sa avem o mare grija cand se ia solutia. Voi fi sustinator al solutiei luate de specialisti. Nu voi influenta politic nicio decizie

Mircea Geoana:

* Pana nu voi fi convins ca acest proiect nu dauneaza mediului inconjurator, voi fi impotriva

Mediul Rural:

Traian Basescu:

* Eu plec de la un exemplu sigur - pe care l-am discutat si in timpul guvernului Tariceanu: una din marile probleme ale tinerilor este locuinta
* Pana la urma, pentru a gasi un stimulent pentru tinerii profesori si medici sa mearga in mediul rural, ar trebui sa la construim locuinte
* Cu ocazia inundatiilor am probat ca orice guvern a fost capabil sa construiasca mii de case pentru sinistrati
* De ce nu am face acelasi efort pentru tinerii rezidenti?
* Eu, ca presedinte in exercitiu, cer guvernului sa lanseze un astfel de program
* Prioritare sunt programele legate de intreprinderile mici si mijlocii, infrastructura, canalizari, apa curenta
* Nu mai putem concepe satul ca locul in care te duci in spatele gradinii in loc sa ai o baie in casa

Mircea Geoana:

* Guvernul Iohannis va face acest program pentru case, cu care este de acord si dl. Basescu

Traian Basescu: Spuneti acelasi lucru ca si mine, dar nu-i nimic foarte rau ca ganditi la fel ca mine

Purtatorul de cuvant al lui Geoana, Victor Ponta, este extrem de agitat si de nervos in spatele camerelor de luat vederi. Se plimba dintr-o parte in alta si a luat-o pe consiliera lui Geoana de o parte, pentru a discuta cu ea.

Mircea Geoana:

* Voi incuraja asocierea de mici producatori cu o pozitie de negociere puternica cu marile lanturi de supermarketuri
* Voi milita pentru infiintarea de sere, ca sa putem concura cu produsele din afara
* Voi dezvolta programul Rabla pentru tractoare
* Vom avea un program ca fiecare roman sa aiba un dispensar, o salvare si o masina de pompieri, pentru a duce viata la tara

Traian Basescu:

* Fac o mica ajustare la ce a spus Geoana - dansul a auzit ceva de programul Rabla la tractoare. S-a luat demult hotararea in Guvern ca de la 1 ianuarie sa intre in vigoare acest program. Eu vorbesc de cunoasterea legii in vigoare


Sanatate:

Mircea Geoana:

* Va trebui sa alocam un procent mai mare din PIB sanatatii
* Principalul accent trebuie sa mearga catre sistemul de asigurare de sanatate in zonele rurale
* Trebuie sa avem in toate localitatile cu peste 2.000 de locuitori sistemul SMURD
* Sunt adeptul unui sistem de spitale regionale de ultima generatie
* Cred ca va trebui sa infiintam Compania farmaceutica nationala, pe langa societatile care se mai afla inca in proprietatea statului, pentru a aduce in Romania medicamente generice mai ieftine
* Obiectivul este reducerea riscului de mortalitate infantila si sa crestem speranta de viata. Suntem ultima tara din Europa cu privire la speranta de viata
* Am primit si la Timisoara si la Iasi memorii din partea tinerilor medici rezidenti
* Vom gasi resurse pentru ca medicii rezidenti sa-si gaseasca de lucru
* Va trebui sa gasim un pachet extrem de atractiv pentru ca rezidentii sa se duca la tara
* Va fi nevoie de un efort de bugetare multi-anual
* Iohannis ne va permite sa stim cu exactitate cate spitale modernizam si cum mobilizam tinerii medici sa nu plece din tara

Traian Basescu:

* Am invitat pe langa presedintie un colectiv de specialisti pentru a pune un diagnostic sistemului de sanatate si pentru a prefigura politici eficiente
* In 2000, bugetul de stat pentru sanatate era de 1 miliard de euro. In 2009 este de 5 miliarde de euro
* Cresterea resurselor nu se simte in calitate, pentru ca banii se pierd intr-un sistem birocratic
* Solutia e debirocratizarea sistemului, management performant si banii sa ajunga acolo unde este nevoie
* Cea mai mare prioritate: intocmirea standardelor de tratament pe fiecare boala. Acest lucru l-a inceput Ion Bazac
* Ii spun dlui Geoana, care din nou nu are informatii la zi, ieri Guvernul a rezolvat problema medicilor rezidenti
* S-au alocat toti banii necesari pentru ca medicii rezidenti sa isi gaseasca loc de munca

Mircea Geoana: De ce nu s-a facut pana acum?

Traian Basescu:

* A trebuit sa plecati din Guvern pentru a rezolva un ministru interimar problema
* Sunt de acord ca deja avem o lipsa de personal cu inalta calificare, dar probabil va trebui sa simplificam si acest rezidentiat
* Dar trebuie sa venim la realitatea mediului rural: avem diferente de sansa la viata


Educatie si tineri:

Traian Basescu:

* Legea educatiei vizeaza in primul rand tineri. Este unul din eforturile majore, si aici ii multumesc dl. Geoana ca a raspuns Cotroceniului la semnarea pactului pe Educatie
* Cel mai puternic catalizator al Romaniei este sistemul educatiei, fara educatie, viitorul nu se vede bine. Din acest motiv am facut din asta o prioritate
* Din copiii din mediul rural doar 5% ajung la facultate, este o mare discrepanta de sanse fata de cei de la oras.
* Solutia: noi cei de la oras trebuie sa facem un efort de solidaritate si sa dirijam resurse catre rural adresate sistemului de educatie pentru a creste sansele copiilor de la sate sa intre in facultati

Mircea Geoana:

* Vom aloca 6% din PIB educatiei si un procent important Cercetarii
* La inceputul anului viitor trebuie sa avem o lege a educatiei care sa reprezinte consensul intregii clase politice din Romania
* Parintii, elevii si sindicatele trebuie sa aiba un cuvant de spus
* Nu poti sa ai scoala buna fara dascali educati
* Nu sunt de acord cu cele 10 zile de concediu si le spun dascalilor ca ii vom motiva corespunzator
* Trebuie sa investim in stagii de pregatire a tinerilor
* Romania e acum pe ultimul loc in Europa la formarea tinerilor
* Va trebui sa introducem un program de formare permanenta
* Trebuie sa educam tinerii si din punct de vedere a descoperirii de talente
* Voi propune ca studentii sa fie scutiti de taxe pentru a putea incepe o mica afacere pe internet.

Traian Basescu:

* Avem din nou o mica inadvertenta. Si eu sunt nemultumit de modul in care sunt platiti profesorii si mi-am cerut scuze pentru ca am promulgat legea de majorare a salariilor fara sa ma asigur ca sunt resurse
* Dar legea salarizarii a fost votata cu largul concurs al partidului pe care Geoana il conduce

Mircea Geoana:

* Puteti spune unui dascal sa mearga la tara si sa educe copii pe acest salariu?


Traian Basescu:

* Categoric Nu. Dar nu putem sa uitam ca acum doua luni sustineati aceasta lege a salarizarii, nu ati depus nici o motiune. Fiti cinstiti cu romanii! Haide sa ne asumam realitatile actelor noastre

Mircea Geoana:

* Legea salarizarii are un articol care ne permite sa recalibram anumite venituri si e dreptul guvernului Iohannis sa vina aici cu o noua propunere
* Guvernul Iohannis se va uita cu ochi proaspeti la aceste legi

Traian Basescu:

* Sunt de acord cu ce spune dl. Geoana, dar nu inteleg de ce au sustinut legea acum doua luni.
* Dl. Geoana, esenta dialogului nostru, v-o spun ca om politic cu experienta, trebuie sa fie corectitudinea faptelor noastre. Daca ati gresit, spuneti
* Va asigur, ca daca se vor gasi resurse, eu sunt primul care va sustine cresterea salariilor pentru profesori

Mircea Geoana:

* Guvernul Iohannis va gasi resurse


Protectia Sociala:

Mircea Geoana:

* Multe din lucrurile pe care romanii le-au sperat nu se intampla
* Din pacate, diferentele in societate s-au accentuat. Voi milita pentru adoptarea legii unitare a pensiilor
* Degeaba chicotesc dna Macovei si ceilalti (Turcescu ii cere lui Basescu sa-si linisteasca sustinatorii, Basescu replica faptul ca ar putea fi acuzat de Geoana ca e dictator: Dl. Geoana va spune ca sunt dictator daca le spun sa taca sustinatorilor mei)
* Pe cei care sunt in sectorul bugetar ii asigur ca vom lupta impotriva planului lui Basescu de a-i da afara
* Voi milita pentru a avea acces la medicamente si la servicii medicale de calitate
* Voi milita pentru pensionari sa aiba parte de mai mult respect

Traian Basescu:

* In ceea ce priveste protectia sociala, avem o problema care se numeste rispa
* In momentul de fata, 11 milioane de romani beneficiaza de un sistem de protectie sociala sau altul, iar unul flagrant este subventia la caldura
* Trebuie sa focusam resursele catre cei care au nevoie
* Cateva exemple: Procopiu Elena din Bucuresti, 36 de ani, 11 copii, varsta 5-20 de ani, dintre acestia 8 sunt minori. Cum putem trata aceasta familie in mod egal in ceea ce priveste incalzirea?
* Petre Florina, singura, 35 de ani, 4 copii si o mama in ingrijire.


Reforma constitutionala
Traian Basescu:

* Sunt un sustinator fara rezerve a acestei reforme, cu cat mai mult ca in timpul exercitarii mandatului am observat numeroase lacune
* 80% au votat pentru Parlament unicameral si reducerea numarului de parlamentari
* Aceasta dorinta trebuie inteleasa si executata imediat de politicieni
* Trebuie sa renuntam imediat la sistemul de imunitati, inclusiv pentru presedinte
* Romanii nu mai vor privilegii pentru politicieni

Mircea Geoana:

* Vom declansa saptamana viitoare procedura de revizuire a Constitutiei
* Voi veghea sa putem avea o relatie stabila si in afara campaniei
* In acest moment exista drepturi garantate de Constitutie, dar care in viata tanarului de la tara nu se aplica
* In paralel cu refacerea Constitutiei, avem nevoie de o dezbatere despre nevoile statului, despre ce tip de capitalism vrem sa construim
* Trebuie sa ne angajam ca nu ne mai atingem de Constitutie macar una sau doua generatii
* Eu cred ca trebuie sa avem o viziune integrata cu privire la Romania secolului 21

Traian Basescu:

* Mi se pare ca dl. Mircea Geoana are prea multe necunoscute
* Va spun eu ce vor romanii de la Constitutie: Romanii vor sa li se garanteze un stat simplificat, care sa nu mai fie o povara pe umerii romanilor. Acum statul cheama pe romani la ordine

Mircea Geoana: (il intrerupe)

* In Romania exista insule de bogatie si oceane de saracie. In Constitutie scrie ca Romania este un stat social

Traian Basescu:

* O mica recomandare, pentru a va mentine staiful de diplomat: haideti sa vorbim pe rand
* Romanii vor un stat simplificat, care sa nu mai coste 30% din buget, ci 13-14% cat se cuvine, vor un stat care sa nu mai fie o povara pentru ei.
* Romanii vor o modificare a abordarilor politicienilor pentru ca politicienii sa lucreze pentru romani

Mircea Geoana:

* La final de guvernare PSD, costul cu bugetarii erau 4,8% din PIB, iar dupa PDL este de peste 9%

Traian Basescu:

* Eu zic sa va intrebati aliatii ce a facut cu banii

Mircea Geoana:

* Ne trebuie politici coerente. Basescu incearca sa justitifice 5 ani de mandat prost
* Constitutia nu tine de locuri de munca mai bune

Traian Basescu:

* Cartea aceea garanteaza drepturile romanilor, domnule Mircea Geoana
* In ceea ce priveste Romania, nemodificarea Constitutiei ar lovi exact in romani

Mircea Geoana:

* Incepe saptamana viitoare, dl. Basescu

Traian Basescu:

* In Parlament ati votat impotriva referendumului

Mircea Geoana:

* Incercati sa va justificati un mandat de esec


Traian Basescu:

* Agresivitatea nu va rezolva problema de necunoastere a realitatilor
* Romanii nu traiesc la fel de bine pe cat mi-as fi dorit, dar criza economica nu am adus-o eu
* N-as fi vrut ca mandatul meu sa se incheie pe fondul unei crize.

Mircea Geoana:

* Cred ca acest stil de a arata cu degetul in ograda altcuiva este gresit



REINCEPE DEZBATEREA PSD-istii par tensionati, in PDL e liniste

ORA 20.56: Cei doi candidati revin in sala. Basescu: E o discutie usoara, inca usoara.

Pauza

Bogdan Niculescu Duvaz a profitat de momentul de pauza pentru a cere reprezentantilor IPP sa taie microfonul lui Traian Basescu daca nu se respecta formatul emisiunii. "E inadmisibil ce se intampla, a declarat Duvaz, vizibil nervos..

Runda de intrebari directe:
Traian Basescu:

* La confruntarea trecuta, la care participa si Crin Antonescu, intrebam ca nu va gaseam cand aveam de dvs, pe urma am aflat ca erai la dl. Vantu
* Raspunsul dvs a fost ca nu ati fost la dl Vantu in acea perioada
* La cateva zile, dl. Vantu a iesit pe televiziunea proprie si a spus ca v-a chemat de cateva ori in Delta

Mircea Geoana: Nici mie nu imi place dl. Vantu

Traian Basescu: Nici azi noapte nu v-a placut, cand a aflat ca a fost arestat dl Popa si v-a chemat de urgenta

Mircea Geoana: M-am intalnit aseara cu dl. Vantu. De cate ori ati baut whiskey cu dl Vantu la dvs sau la el acasa?

Traian Basescu: Niciodata

Intrebarea lui Geoana: Ce ati facut in cinci ani de mandat?

Traian Basescu:

* Romania a intrat in UE
* S-a introdus cota unica
* S-a dezvoltat un sistem de protectie impotriva inundatiilor
* S-au condamnat crimele comunismului

Traian Basescu: Ieri a fost arestat Popa Nicolae cel care a devalizat in numele lui Vantu FNI. Vantu are o mare problema, unul dintre martori a fost arestat. Imi e cunoscuta panica atunci cand martorul principal apare

Turcescu intervine: Va rog sa concentrati:

Traian Basescu: Are legatura chemarea lui Vantu cu arestarea lui Popa?

Mircea Geoana:: E o uriasa minciuna. Nu stiu cine e Popa

Traian Basescu:: Ati fost azi noapte la Vantu.

Mircea Geoana:: Am spus ca da

A doua intrebare a lui Geoana: Dupa 5 ani de marete realizari, de ce 80% dintre romani considera ca tara merge intr-o directie gresita? Cand veniti cu insinuari la adresa unui om care poate avea un dialog civilizat cu orice om din tara sunteti un om nedemn de a participa la o confruntare si sa conduceti tara. Sunteti de acord cu afirmatia: Strategia castigatoare in interesul romanilor poarta un singur nume: Romania puternica, Romania social-democrata.

Traian Basescu: O recunosc, in timpul presedintiei Petre Roman s-a aflat in programul PD

Mircea Geoana: Inseamna ca sprijiniti programul meu?

Traian Basescu: Nu va pripiti!


Lupta impotriva coruptiei:

Traian Basescu: Dincolo de faptul ca s-a facut ANI, in care am avut un rol important, in acest mandat n-ati mai auzit de nicio privatizare frauduloasa
Mircea Geoana: Romania este cea mai corupta tara ca perceptie, din UE, dupa 5 ani de mandat Traian Basescu
Traian Basescu: Eu n-as vorbi atat de urat despre tara mea, in alte tari s-au prabusit sisteme economice din cauza coruptiei.
Traian Basescu a chemat-o pe Monica Macovei langa el
Mircea Geoana: Incercam sa politizam actul justitiei
Traian Basescu: Eu nu am avut nicio ezitare sa spun DA, orice ministru care merge in fata justitiei sa plece din guvern
Mircea Geoana: Ridzi si Udrea au fost un guvern
Traian Basescu: Ele sunt deja afara din guvern. Eu v-as intreba ce faceti cu Adrian Nastase, cand de doi ani votati impotriva avizului ca Nastase sa mearga in justitie. Un dosar ca al dl. Patriciu, Vantu, Voiculescu stau neclintite din cauza votului dlui Geoana
Mircea Geoana: E o diferenta fundamentala intre mine si dl. Basescu. Eu candidez fara sa am vreun dosar penal. Nu am niciun fel de dependenta fata de nimeni.
Mircea Geoana: Degeaba ne lamentam dupa 5 ani de mandat si plangem pe umarul unui mosneag
Traian Basescu: Mosneagul acela e un cetatean roman, dle Geoana


Turcescu, invocand intrebari primite de la juristi: O veti numi pe Lidia Barbulescu in fruntea ICCJ:

Mircea Geoana:

* Nu ma intereseaza nume si prenume, ci metode
* Ma intereseaza o justitie independenta, fara dosare politice, dl Basescu

Traian Basescu: Nu o voi numi pe Lidia Barbulescu la ICCJ

Mediul de afaceri:
Traian Basescu: In primul rand, mediul de afaceri e multumit ca s-a reusit stabilitatea monedei nationale si ca pot obtine credite la dobanzi bune. Mediul de afaceri a fost multumit ca s-au comasat cele peste 100 de taxe, ca s-a mentinut cota unica
Mircea Geoana: La o dobanda de 18% nu prea cred
Traian Basescu: Dl Geoana nu stie dobanda la bancile din Romania? Cautati in jurul a 10-9,8 domnule Geoana

In acest moment, Robert Turcescu a facut imediat apel sa se respecte timpul

Mircea Geoana: Poate pentru firmele PDL

Criza economica: (Ponta ii da indicatii regizorale lui Geoana: Sa fii peste el!)

Mircea Geoana: Avem cel mai prost program economic din UE. Avem cea mai mica nota la acest program
Traian Basescu: Cine a pus aceasta nota?
Mircea Geoana: Un prestigios institut economic
Traian Basescu: Numele lui
Mircea Geoana: Daca cititi Ziarul Financiar aflati (rasete in sala)

Mircea Geoana:

* Va exista un singur control anual la care vor fi supuse firmele roamanesti
* Ceea ce trebuie faca guvernul Iohannis este relansarea creditarii in tara

Victor Ponta se afla in spatele camerelor tv si le face semn sustinatorilor lui Geoana ca sunt filmati non stop: "Sunt cu camerele pe voi", gesticuleaza Ponta din spatele camerelor

Traian Basescu:

* Am inteles ca Mircea Geoana nu este de parere ca acordul cu FMI este important. In lipsa acordului, riscul de depreciere a monedei nationale era urias, ar fi fost dramatica pentru salariile oamenilor
* Neimpozitarea profitului reinvestit creaza o premisa extrem de buna pentru reducerea cotei unice, in 2011, de la 16 la 14%

Mircea Geoana: Programul actualului guvern este ineficient

Traian Basescu: Ce exportau aceste firme? Ce piata a cazut la export? As vrea sa aflu ce piete de export au cazut

Mircea Geoana: Pe pietele Occidentale

Traian Basescu: Care, care, ca Occcidentul e mare

Mircea Geoana: Cat de mare este?

Traian Basescu: Exporturile au crescut in Germania, in Olanda, in Italia

In acest moment, Bogdan Niculescu-Duvaz s-a dus la reprezentanta Realitatea TV care comunica prin casca cu Turcescu si i-a cerut sa mai taie din timpul dezbaterii, ca se lungeste prea mult .

Mircea Geoana: Cand a inceput criza in Romania?

Traian Basescu: Eu sunt un politician care poate recunoaste erorile. Am fost convins ca Romania intra in criza abia in ultimele zile ale lui decembrie. Recunosc, este o eroare a mea. Nu vreau sa ma scuz si cu declaratia idolului dvs Obama care a spus ca nici el nu a anticipat criza.

Mircea Geoana: Trebuia ca garantia pentru programul prima casa sa fie folosita pentru utilizarea unui fond national pentru construirea de locuinte. In continuare, sistemul finantelor discuta arbitrar cu alesii locali. Avem nevoie de un guvern competent si solid

Politica economica:

Mircea Geoana:

* In prima zi a guvernului Iohannis, voi discuta eliminarea impozitului forfetar
* Preferinta mea e sa reducem CAS, cele mai mari din Europa
* Trebuie un nou model economic
* Trebuie o bugetare multianuala, pe doi sau trei ani de zile
* Locuri de munca, Locuri de munca, Locuri de munca, aceasta este deviza mea

Traian Basescu:

* Politica economica trebue sa intre puternic si in mediul rural
* Avem opt miliarde de euro pentru dezvoltare rurala
* O parte din bani trebuie sa se indrepte spre crearea de locuri de munca in rural, unde sa lucreze tineri si femei
* Cat timp fermierul merge cu laptele sau porcul sa-l vanda la oras, el va ramane sarac
* Doar cand vom crea intreprinderi care sa proceseze laptele, carnea, numai atunci fermierul va incepe sa poata gandi sa atinga la un moment dat prosperitate

Securitatea nationala:

Traian Basescu:

* Securitatea nationala a Romaniei este indestructibil legata de apartenenta la NATO: niciun membru al organizatiei nu poate fi lasat singur, in caz de agresiune, pe principiul muschetarilor "toti pentru unul, unul pentru toti"
* Securitatea sociala reprezinta parte a securitatii nationale, nu se incadreaza numai in capacitatile militare

Mircea Geoana:

* Criza a condus la reasezarea ordinii mondiale cu o viteza pe care nu o anticipa niciun expert
* Asistam inclusiv la o problema de securitate economica nationala
* Trebuie sa intarim potenta economica a acestei tari
* Statul roman inca nu e echipat cu instrumentele atat de moderne si de avansate pentru a ne putea apara de acest tip de riscuri

Traian Basescu:

* Dl. Geoana a vorbit de mafia din vest, din est, dar ce facem cu mafia de la noi. Structura de sustinere a lui Voiculescu a fost legata de televiziunile dl. Vantu, Voiculescu, de interventiile lui Patriciu
* Pentru cine va fi Geoana presedinte?

Mircea Geoana:

* Pentru romani, dl. presedinte
* V-ati certat cu dl Vantu in momentul in care ati vrut sa dati Posta dl Cocos

Basescu (rade): Il vedeti dvs pe dl. Cocos postas-sef?

Geoana: De ce nu i-ati arestat pana acum?

Basescu:

* Presedintele nu aresteaza
* Acesti oameni dreneaza resursele publice pentru pensii, educatie, salarii foarte mici iar politicienii guverneaza pentru ei

Mircea Geoana:

* Economia neagra a crescut la o treime din PIB. Pai ce ati facut pana acum, ati dormit la Cotroceni?

Politica Externa:

Mircea Geoana:

* Este un rol important al presedintelui
* Evident ca in acest moment asistam la o perioada dificila in care prestigiul Romaniei a fost afectat de relatia presedinte-premier si pentru ca temele interne au rabufnit in exterior
* Romania trebuie sa isi construiasca un puternic profil european
* In conditiile in care lumea se schimba si in vecinatatile noastre apar probleme multiple, politica externa va trebui sa fie una mult mai pragmatica, pentru a dezvolta relatii comerciale
* Va trebui sa acordam o atentie speciala Republicii Moldova care a dat jos ultimul regim comunist din Europa

Traian Basescu:

* In politica externa, esenta este interesul national. In politica de securitate, Romania dincolo de a fi membru NATO, consolideaza continuu parteneriatul strategic cu SUA
* Rezultatul sunt existenta militarilor americani in bazele militare de la noi
* In interiorul UE este nevoie de o politica corelata cu tarile cu care interesele noastre sunt similare
* Am reusit un parteneriat cu Franta, pentru a ne sustine reciproc interesele
* In ceea ce priveste R. Moldova, noua putere a semnat decretele de deschidere a consulatelor de la Cahul si Balti, se va deschide si cel moldovean la Iasi, si am semnat convenita de mic trafic la granita.
* Dar esential este sa dezvoltam o politica de consolidare a pacii la sud de Dunare, in Balcani, o politica de cuplare Romaniei la Asia Centrala

Mircea Geoana:

* Sunt consinvs ca Marea Neagra va continua sa fie un punct strategic
* Dar trebuie ca porturile noastre trebuie sa lege Romania de celelalte continente, dincolo de Marea Neagra
* Va trebui sa deschidem relatiile cu Ucraina si sa colaboram inclusiv pentru exploatare

Traian Basescu:

* Platoul continental al Marii Negre a fost castigat in proces la Haga. Nu avem a face compromisuri cu nimeni
* Sunt suporterul unei bune relatii cu Ucraina, cu conditia ca aceasta punte sa fie una pe care sa calce doar Ucraina si Romania nu

Mircea Geoana: Despre Southstream...
Traian Basescu:

* Atentie, domnule Geoana, poate dumneavoasta ati facut unele promisiuni, dar ni le veti spune dupa ce veti pierde alegerile"
* Ucraina trebuie sa respecte interesele Romaniei in zona
* Nu suntem de acord cu constructia Bastroe si ne aparam interesele
* Romanii din Ucraina trebuie sa isi poata invata limba si sa isi poate capata cetatenia
* Nu se poate sa te calce cineva in picioare, dl Geoana

Traian Basescu:

* Nimeni in politica externa nu bate cu pumnul in masa, dar vreau sa vad daca recunoasteti citatul: Politica externa a unei tari se face prin aprecierea internationala a unui punct de vedere national, iar nu prin iscalituri care pot sa vrajeasca astazi, dar care pot sa oblige maine. Stiti cine a spus asta?

Mircea Geoana: Nu
Traian Basescu: Acest lucru l-a spus Titulescu. Daca ati fi stiut vorbele lui Titulescu, nu va duceati pe furis la Moscova

Citatul este din 24 iulie 1932 si este vorba despre telegrama trimisa de Titulescu de la Geneva catre regele Carol II, in legatura cu negocierile dintre Romania si URSS

Mircea Geoana: In 2008, dupa razboiul Rusia-Georgia, ati facut o vizita in regiune. Cine v-a trimis in aceasta vizita?

Traian Basescu: A fost decizia mea sa informez aliatii cu privire la punctul de vedere romanesc?

Mircea Geoana: Vedeti cum se face? Am fost intr-o tara la care platim factura de 4 ori mai mult decat celelalte state UE
Traian Basescu: Gazele rusesti s-au ieftinit cu 30% anul acesta. Stiti care este cel mai important contract semnat intre Romania-Rusia zilele acestea? Pentru ce?

Mircea Geoana: Pentru domnul Cocos?

Traian Basescu: Nu, mai incercati

Mircea Geoana: Pentru dl. Videanu, pentru dl Mantog? Inseamna ca nu e energie

Traian Basescu:

* Poti sa iti ascunzi incompetenta sub ironie. Il informez pe cel proapsat intors de la Moscova din vizite subterane ca acum 2 saptamani trustul de constructii petroliere Constanta a semnat cu Gazprom constructia unei conducet submarin de 250 mil dolari intre Novosibirsk si Soci, pentru racoradrea sistemului de gaze al Rusiei la Soci, unde se vor desfasura jocurile olimpice
* Este o firma romaneasca ce executa aceasta lucrare
* Romania nu are relatii de subordonare cuu Rusia, dar are foarte bune relatii

Mircea Geoana: De un an de zile nu sunteti primit la Kremlin pentru ca aveti o politica atat de agresiva ca nu intelege nici Rusia nici partenerii nostri
Traian Basescu: Prefer sa nu fac eu vizita si firmele firme romanesti sa semneze contracte de 250 de milioane de dolari


Raportul Presedinte - Parlament (Dragnea si Antonescu rad in continuu. In timpul discursului lui Geoana, Elena Basescu si Boureanu isi citeau mesajele de pe telefon si chicoteau)

Mircea Geoana:

* Un presedinte trebuie sa aiba o relatie de respect cu majoritatea cu care lucreaza, dar mai ales cu opozitie
* Va fi pentru mine sa tratez viitoarea opozitie bine, il voi invita pe viitorul lider de la PDL la Cotroceni pentru o discutie serioasa pe principii

Traian Basescu:

* Parlamentul nu mai trebuie sa fie locul celor privilegiati
* Aplicarea rezultatelor referendumului trebuie facut imediat
* Mesajul meu constant a fos legat de reforma clasei politice


Raportul Presedinte - Guvern

Dialog direct Geoana - Basescu:
Traian Basescu: Pe Vanghelie l-ati intrebat cand i-ati spus lui Joahnnis ca va avea ultimul cuvant?
Mircea Geoana: Exact acum 5 ani, la confruntarea dinainte de turul II cu Nastase ii spuneati ca Oprea este hotul hotilor si ca fura voturi. Acum il vedeti drept cel mai bun paznic la stana si l-ati facut ministru. Inseamna ca maine poimaine o puteti pune pe Elena Udrea premier
Traian Basescu:

* Am rugamintea sa respectam femeile. Relatia presedinte guvern este asezata nu numai pe palierul desemnarii unui guvern care sa faca toata lumea fericita.
* Presedintele mai are un rol extrem de important: de a reprezenta intersele poporului in raport cu insitutiile statului
* Presedintele mai are un rol extrem de important: de a reprezenta intersele poporului in raport cu insitutiile statului
* Un presedinte care vede ca guvernul nu actioneaza cum trebuie trebuie sa il atentioneze
* Pentru ca presedintele nu este rezultatul negocierilor dintre partide
* El are obligatia sa reprezinte continuu interesele oamenilor
* Atunci cand am intervenit la guvern pentru inundatii, erau mii de oameni fara case
* Presedintele nu este nici rezultatul intelegerilor dintre partide si nici unul care sa stea intr-o vacanta prelungita la Cotroceni
* Cand am intervenit sa se dea banii mai repede pentru constructia caselor pentru inundatii, erau oameni in drum
* Un presedinte care se lasa sa fie antrenat in jocul partidelor in detrimentul oamenilor, isi tradeaza poporul

Mircea Geoana:

* Un presedinte are primul rol de a-i uni pe romani, de a nu provoca tenmsiune in societate

Traian Basescu: I-ati unit la Timisoara


Mircea Geoana:

* Nu este un presedinte jucator, un presedinte autentic nu poate sa isi impuna vointa si puterea asupra celorlalti
* Misiunea mea e sa-i unesc pe romani si sa asigur in cele doua mandate succesive continuitate in proiecte si nu scandal

Traian Basescu:

* Aceasta expresie scandal mi-a ramas intiparita in minte de la Revolutie
* Atunci, la televiziune, autoritatile spuneau ca la Timisoara este scandal
* Acum, cateva saptamani, la Chisinau, tinerii iesiti in strada erau etichetati ca facand scandal
* Facrti o confuzie intre atitudinea democratica in folosul oamenilor si cea de scandal
* Cei care etichetau revolutiile drept scandal au pierdut puterea
* Erau oameni care priveau la interesele politicienilor

Mircea Geoana:Dvs sunteti la putere, si nu eu. Nu uitati!

Traian Basescu:

* Sunteti al doilea om in stat. Sunteti la putere.

* Trebuie sa respectam si Constitutia
* Veti avea inca 5 ani de lupta a mea cu clasa politica, daca ea nu se va pune in serviciul romanilor si veti avea 5 ani in care nu voi pregeta nicio zi sa va aduc aminte ca eu ii apar pe romani si nu pe politicieni


Replica lui Mircea Geoana:

* Am o viziune si am si un comportament democratic total diferit fata de cel al lui Basescu
* In ultimii 5 ani de mandat constatam 2 situatii extrem de negative. In prima etapa, atunci cand au fost inundatii in 2005, Basescu a decis ca solutia sunt alegerile anticipate
* Tipul de schimburi de biletele, de conflict reprezinta o solutie pe care nu am sa o adopt
* Apoi a doua experienta este relatia de totala subordonare a premierului Boc fata de dominatia totala a presedintelui Basescu
* Pentru mine, o relatie corecta cu Johannis reprezinta un crez de buna functionare
* Vreau o guvernare in folosul poporului si nu a politicienilor
* Vreau sa mai spun ca premierul Johannis va avea ultimul cuvant in selectarea membrilor cabinetului Johannis

Traian Basescu:

* Presedintele si guvernul trebuie sa fie parteneri
* Atat guvernul cat si presedintele sunt parte a Executivului, chiar daca presedintele are rol de sef al statului
* Presedintele afirma niste principiii pe care le cer la desemnarea premierului a deveni si principii de activitate pentru premier
* Presedintele trebuie sa vegheze la buna functionare a guvernului
* Daca guvernul nu actioneaza corespunzator la inundatii, presedintele nu trebuie sa fie doar observator, trebuie sa atentioneze
* Este seful CSAT si seful armatei, deci va trebui sa lucreze foarte bine cu toate structurile de forta



Robert Turcescu: De ce nu l-ati vota pe Basescu?

Traian Basescu:

* Nu l-as vota pe Geoana pentru ca este un om slab, care are nevoie sa se mentina in functia de presedinte al partidului de Vanghelie, Hrebenciuc, baroni locali
* Daca ma uit in spatele dvs, il vad pe Vanghelie, desi vad ca va e rusine sa veniti cu el aici
* Un om care a fost sustinut in campanie de domni precum Patriciu, Hrebenciuc, Voiculescu, Iliescu, Hrebenciuc, Vantul, un om care nu este pe picioarele lui
* El va fi la Cotroceni partenerul celor de care v-am vorbit
* Este esential pentru romani sa aiba un presedinte care sa infrunte rechinii din economia romaneasca si majoritati parlamentare care lucreaza nu pentru popor, ci pentru ei
* Geoana nu poate fi presedinte si pentru ca nu este un om sincer, isi afirma principiii, dar si le incalca imediat ce are ocazia
* Sa va dau un exemplu: A scris recent o carte acum cateva luni in care face praf cota unica la pagina 68
* Zilele trecute a semnat un acord cu dl Antonescu prin care mentine cota unica
* Dansul e ca un cameleon care se adapteaza dupa cum bate vantul
* Un presedinte trebuie sa aiba principiii clare si forta sa le indeplineasca
* Este ca un cameleon care se adapteaza dupa cum bate vantu

Mircea Geoana nu primeste drept la replica dar comenteaza ca Basescu are nevoie de un "sufletel".


Mircea Geoana:

* E clar ca nu-l votez.
* Dar de ce sunt convins ca romanii nu-l vor vota: pentru ca a fost o sursa permanenta de scandal si dezbinare.
* A esuat in toate promisiunile facute. A promis acum 5 ani ca vom trai bine, si economia e pe butuci
* Si-a tradat partenerii, aliatii si prietenii cu o nonsalanta demna de o soarta mai buna. Si-a injunghiat pe la spate partenerii
* Intrebati-i pe cei de la PNTCD, partenerii liberali pe care i-a injunghiat
* De aceea un care nu are cuvant si isi tradeaza aliantele si prieteniile nu poate fi conducator
* Nu s-a ridicat nicio clipa deasupra propriului interes
* Nu a fost nici macar o secunda presedintele tuturor romanilor, pentru a intelege ca aceasta functie este o responsabilitate de a respecta partenerii


Viziunea candidatilor asupra mandatului de presedinte - sesiune de discursuri de cate 5 minute

Traian Basescu:

* Aceste alegeri pot fi o intoarcere in timp prin revenirea la Palatul Cotroceni a PSD-ului, a lui Ion Iliescu, a lui Mircea Geoana
* Sunt printre putinii romani care au avut privilegiul sa fie ales in functia de presedinte al Romaniei. Este un privilegiu si o uriasa obligatie care m-a marcat in fiecare zi de-a lungul primului mandat.
* Experienta primului mandat, cu toate implinirile si esecurile sale, imi arata ca Romania se afla acum in fata unei optiuni- o optiune puternica, spre o societate moderna sa una spre revenirea la trecut
* Intre momentul de fata si data de 6 decembrie romanii trebuie sa decida daca vor o Romanie care sa intre intr-un viitor modern, reformat, sau o Romnie a trecutului, in care politicienii sa guverneze pentru ei si pentru grupurile lor de interese
* Alianta pe care o prezinta Geoana este una care in manifestarea politica din Parlament a aratat ca nu este dispusa sa serveasca romanii. Obiectivul acestei aliante poate fi pastrarea privilegiilor
* Le propun o Romanie in care sa trecem imediat la aplicarea deciziilor poporului suveran in ceea ce priveste reformarea parlamentului
* O Romanie in care nimeni sa nu mai beneficieze de imunitate. In care pe primul loc sa stea prioritatile romanilor si nu ale politicienilor. In care politicienii sa-si diminueze puterea discretionara in ceea ce priveste utilizarea banilor publici
* Data de 6 decembrie este un moment de cotitura in evolutia Romaniei



Mircea Geoana:

* Mai sunt 3 zile pana cand dumneavoastra veti alege viitorul presedinte, intr-un moment greu economic, politic si social
* De modul in care veti alege conducatorul tarii vor depinde atat viziunea de dezvoltare a tarii, dar si viata fiecaruia dintre noi
* Am venit in fata dumneavoastra cu un proiect pentru dezvoltarea tarii noastre
* Am demonstrat ca sunt un om care stiu sa-i unesc pe romani si sa pastrez un ton pozitiv si o abordare constructiva
* Vorbesc despre o singura Romanie si nu despre un slogan electoral
* Cred ca in acest moment trebuie sa redefinim modul in care functioneaza economia
* Avem nevoie de un nou model social. Prea multa lume se zbate in saracie, prea multe tinere familii nu pot sa-si asigure resursele pentru o viata decenta, prea multi batrani se zbat in saracie si in lipsa de repsect
* Am un proiect pentru iesirea de criza
* Impreuna cu majoritatea pe care am creat-o, cu colegii nostri liberali, cu Crin Antonescu, cu care am stabilit o relatie de incredere si nu una bazata pe interesele de grup
* Sunt garantia faptului ca pana de Craciun guvernul Johannis va deveni o certitudine
* Am un proiect pentru o Romanie care sa devina o forta in Europa
* S-au intamplat multe lucruri de la turul I. A fost o competitie aspra, dar am demonstrat ca pot coagula in jurul meu forte politice atat de diverse
* Sper ca cel care a intrat in finala sa nu apeleze la mijloace si la atacuri personale si la modul in care a conceput aceasta campanie, bazata pe minciuna si atacuri la familie


Ora 19,03 Dezbaterea a inceput. Moderatorul Robert Turcescu reaminteste ca asteapta un dialog civilizat, dar nu monoton, o confruntare de idei si opinii, dar nu atacuri la persoana.

Cei doi candidati se declara de acord cu regulile dezbaterii.

La intrarea in holul principal al Palatului Parlamentului PSD si-a amplasat un grup masiv de sutinatori care striga "Geoana Presedinte!"

Ora 18,55: Mircea Geoana, alaturi de sotia sa, Mihaela, a ajuns primul la Palatul Parlamentului. Traian Basescu l-a urmat la cateva minute.

* Mircea Geoana: Sper sa fie o dezbatere civilizata
* Intrebat daca are emotii, Traian Basescu a raspuns: "Nu, de ce?". Traian Basescu a venit insotit de sotia sa, Maria, si de cele doua fiice ale sale.

Ora 18,30: Incep sa apara si primii lideri PDL si sustinatorii lui Traian Basescu. Stafful PDL: Emil Boc, Theodor Stolojan, Monica Macovei, Elena Udrea, Adriean Videanu, Vasile Blaga, Maria Milut, Liviu Negoita, Sulfina Barbu, Daniel Funeriu, Neculai Ontantu si Anghel Iordanescu

* Emil Boc: Cred ca toti romanii vor vedea asta seara ca Traian Basescu este singurul care poate opri venirea PSD-ului la putere
* Elena Udrea: La prima dezbatere, cineva trebuia sa stea si la partid. Este in primul rand decizia mea de sustinator si apoi de partid


Ora 18,20: Liderii PSD si PNL au inceput sa soseasca la Palatul Parlamentului. Intre sustinatorii PSD se afla Nadia Comaneci, Dorel Visan, Mihai Leu si Ilie Nastase

* Viorel Hrebenciuc: Dl Basescu va continua scandalul cu care ne-a obisnuit de cinci ani de zile iar dl. Mircea Geoana nu-i va raspunde
* Victor Ponta: Decat sa castigi cu Macovei si cu Ridzi mai bine pierzi cu Iohannis si Ilie Nastase
* Klaus Iohannis: Astept si eu cateva raspunsuri de la cei doi candidati. Nu stiu daca va avea importanta foarte mare aceasta dezbatere, dar cred ca este foarte bine sa existe astfel de dezbateri, pentru ca oamenii au nevoie de raspunsuri
* Crin Antonescu: Cu Traian Basescu sunt lamurit de multa vreme, chiar nu ma mai intereseaza. Ma intereseaza candidatul pe care il sustin si care reprezinta o sansa pentru Romania. De la Traian Basescu nu astept nimic
* Radu Mazare: Este un om care reuseste sa-i adune pe altii in jurul lui si asta e cheia succesului, sa faci echipa. Va iesi invingator si in seara asta si la alegeri. Defectul lui Mircea Geoana? Poate ca este prea diplomat in fata unor nesimtiti


In cursul zilei de joi, staff-urile de campanie ale celor doi candidati si reprezentantii IPP au stabilit formatul dezbaterii. Confruntarea va dura 2 ore jumatate, dar se poate merge pana la 3 ore, daca este nevoie, au anuntat organizatorii.

Iata, pe scurt, modul in care va decurge dezbaterea:

* Cuvantul de deschidere - Primul vorbeste Mircea Geoana, urmat de Traian Basescu
* Viziunea candidatilor asupra mandatului de presedinte - sesiune de discursuri de cate 5 minute
* Sectiune de replici de cate 3 minute pentru fiecare candidat
* Sectiune de 15 minute in care candidatii vor aborda tema relatiilor cu Parlamentul si cu Guvernul
* Dezbaterea celor 10 teme stabilite, referitoare la politica externa, protectia sociala, stabilitate, economie, finante si mediul de afaceri
* Aceste teme vor fi trase la sorti dintr-un bol, la fel ca in dezbaterea de la primul tur de scrutin, iar ordinea in care vor vorbi cei doi candidati va alterna (in timpul dezbaterii, va exista o pauza de 8 minute)
* Moment surpriza
* Intrebari din partea ONG-urilor si a jurnalistilor
* Intrebarea moderatorului
* Discursurile finale, dezbaterea fiind incheiata de discursul lui Mircea Geoana

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT dezbaterea dintre Traian Basescu si Mircea Geoana.

Autor: HotNews.ro
Sursa: www.hotnews.ro
Sa fiu al dracului nu alta ... inteleg unele lucruri,cum ar fi ca Basescu ni-a dat cetatenie,insa odata obtinuta ceasta cetatenie nu as fi de acord sa traesc intr-o tara condasa de el.E prea restrinsa mintea domnului basescu,ca sa nu zic ca e un pik c-am prost.Nu iteleg un lucru .... de ce OSB care se vrea a fi o organizatie non guvernamentala se implica mai mult decit activ(as spune chiar murdar pe alocuri )intr-o campanie electorala al unui stat .Modul cum a vorbit Basescu aseara denota inca o data cit de ingusta este mintea dumnealui.Am impresia ca in 5 ani de mandat a aacumulat o aroganta nemaivazuta,ca sa nu zic ca e un prost diplomat si nici macar nu a putut sa stie sa dialogheze cu contracandidatul(cind Geoana vorbea ... Băse tusea zici ca atunci il napadise gripa).Geona ca un om cult a incercat sa fie o discutie cit se poate de manierata pe cind Basescu ce cede-ti ca facea???????? caterinca(T.B. :sa vedem daca m extras Logan-ul).Pai domnilor ma scuzati ... un fost presedinte de tara care in 5 ani de mandat a reusit sa faca ,,multe,, ... face cateinga atunci cind in joc e soarta tarii.
Si nu mai spune-ti OSB -istilor ca l-afacut Basescu pe Geoana fiindca e total invers,a fost foarte tare faza cind domnul Geoana i-a daruit domnului Basescu cartea ,,Codul bunelor maniere,, si intr-un final Basescu a ramas chiar fara replica.
Concluzia ar fi urmtoarea: nu sunt afiliat la nici un pardit politic ,nici din Romania si nici din afara;nici macar nu am cetatenie;inteleg si respect aportul pe care l-a facut Basescu pentru romanii de peste Prut,m-a mindresc ca la dezbateri a fost invitat si domnul Chirtoaca .... insa nu pot suporta prostia si aroganta.Eu vreau cu tot dinadinsul ca presedintele Romanie sa fie un om cult,un om cu simtul responsabilitatii si un om care nu o sa stea sa ii numeasca mafioti pe cei care in 2004 l-au sustinut fiind bot la bot si bând șpriț cu ei astazi cind nu s-au mai putut intelege ii numeste moguli(vintu,patrciu).
A comentat M.C. 04 decembrie 2009, 08:55
Nu sunt deacord cu cele expuse mai sus! Ba chiar Basescu a avut un comportament destul de decent ,cu rabdare si inteligenta l-a pus la punct pe comunistul Geoana. Bravo Basescu sunteti un om educat, destept si un mare patriot. Si ce daca a tusit in timpul dezbaterilor??????????? E OM VIU SI D-LUI !!!!!!!!!!!!!!!!!Noi basarabenii Va sustinem !!! SUCCESE!!!!
A comentat NUuu 04 decembrie 2009, 11:09
eu nu cred ca va face cineva ceva pentru Romania. nici Base, nici Geoana nu sunt buni pentru functia de presedinte. Dar, pentru ca nu mai pot sa-l suport pe Base' voi merge sa-l votez pe Geoana. Vreau sa-l vad pe Base doborat si umilit. iar pe Udrea dand cu mopul mai departe.
A comentat werx 04 decembrie 2009, 11:09
Nu, nu! gresiti. D-lui basescu trebuie sa-i urezi SUCCESURI! :-)
A comentat werx 04 decembrie 2009, 11:12
pt M.C. si toti cei care vad lucrurile dincolo de ceea ce li se prezinta si disting adevarul de minciuna: ma bucur ca mai sunt basarabeni care nu sunt au cap pe umeri si nu se lasa prostiti de mirajul cetateniei obtinute mai repede, dar nu dau atentie altor promisiuni mai importante si mult mai necesare pentru Basarabia, cum ar fi includerea acesteia in grupul tarilor din balcanii de vest in ceea ce priveste negocierile de preaderara in UE. cetatenii serbiei, spre exemplu circula in UE fara viza.
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 12:16
"Moderatorul dezbaterii (Robert Turcescu) de joi seară dintre Mircea Geoană şi Traian Băsescu îl vede şi el câştigător al confruntării televizate pe actualul preşedinte al României" - http://www.realitatea.net/turcescu-isi-apara-episodul-biblia--si-la-tribunal-se-jura-pe-ea_690428.html
Tare mii ca esti un sustinator PSD... textul pe care l-ai scris la comentariu este afirmativ in acest sens.
ROMANIA NU VA MAI FI NICODATA ROSIE!!!
A comentat @M.C. 04 decembrie 2009, 12:17
un politician bun, in ziua de azi nu afirma lucruri de genul celor spuse de basescu aseara despre ukraina si mai exact: vreau sa-i punem la punct pe ukraineni... si alte magarii de genul acesta. in ziua de azi exista arta diplomatiei, o maniera civilizata si abila prin care tu ca politician poti sa faci ca tara ta sa fie puternica si respectata, nicidecum sa faci p..a mare si sa-i faci inclusiv pe aliatii tai sa se debaraseze de tine, Romania a avut in multe cazuri puncte diferite de cele ale aliatilor sai si asta datorita desteptului de basescu care crede ca le stie pe toate
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 12:24
Romania nu are nevoie de un presedinte care sa provoace conflicte si ura intre oameni, nu este nevoie ca presedintele sa ne spuna in gura mare ca justitia e corupta, politistii sunt prosti iar scoala scoate numai tampiti (sunt afirmatii pe care base le-a facut de mai multe ori), un presedinte normal la cap nu spune lucrurile astea, incearca sa le rezolve prin competentele pe care le are. unui om sanatos nu-i tremura mana si capul cand semneaza diverse tratate si nici nu afirma ca a puc pe cutare sau cutare sef la servicii secrete pt ca asa vrea sufletelul nu stiu cui (aveti aici dovada): lorhttp://www.youtube.com/watch?v=52ZSGp-EVd0
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 12:42
ati vazut are videclipul lui base cu manelistii? este uimitor la ce mijloace de promovare a ajuns acest personaj, umbla seara de seara la b1, taraf si otv (acolo unde au fost tot felul de cretini gen piticu porno si alti oligofreni), stiti de cate ori apara la tv un presedinte francez? aproape deloc in timpul mandatului, base in schimb n-a facut altceva decat sa stea pe sticla si sa dea din gura. aveti link-ul cu videoclipul lui base si nu este ceva secundar este un videoclip oficial, vizionare placuta: http://www.youtube.com/watch?v=hSP1lO5XB6M
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 12:49
Noroc Tacia, hai sa-ti spun parerea mea, eu m-am saturat de comunism si de comunisti, ajunge cu neocomunistii din romania si moldova. Daca vrei incontinuare comunizm iti propun sa te muti din Deva la Tiraspol, acolo "politicienii" nu se cearta si domina o armonie pe care nici in basme nu gasesti.
Jos cu ciuma Rosie, jos cu PSD.
www.romaniantipsd.ro
Iliescu a omarat oameni in revolutie si in meniriade, pe drept culoarea PSD ii rosie, din cauza ca sunt manjiti de sange. In memoria celor care au murit in urma deciziilor PSD si inspecial a liderului lor suprem Ion Iliescu va indemn pe toti sa-l votati pe BASESCU.
BASESCU a facut cel mai mult pt Basarabia in comparatie cu ceilalti presedinti, Iliescu si Constantinescu. Mai mult PSD a stopat procedura de cetatenie ca tare deranjati erau rusii de acest fapt. Eu nu imi vand Tara RUSILOR prin PSD!!!
A comentat pt Tacia 04 decembrie 2009, 13:26 | mergi sus ▲
hai sa fim seriosi, basescu a facut cel mai mult, nu are rost sa depan istorii aici ca e plictisitor, stii ca emil constantinescu s-a nascut la tighina? apropo de comunism, cine e mai comunist in romania sau cine a fost, astea-s lucruri care au fost si nu se mai intorc!!! nu te supara (pt tacia) dar incearca sa vezi cum stau lucrurile astazi si cum se face politica in lumea civilizata.
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 13:42 | mergi sus ▲
Stiu foarte bine unde s-a nascut Constantinescu si ntrebarea mea este ce a facut el pt Basrabia cat a fost presedinte, si raspunsul NIMIC, mai mult ca atat el a zis ca l-a infrant sistemul (jalnic daca ajunge un presedinte de stat sa spuna asa ceva), in schimb pe Basescu nu l-a inrant sistemul si acest lucru e vizibil, nu mai are rost sa vb despre Iliescu si "realizarile lui" pt Basarabia.
Sa stii Tacea ca m-ai dezamagin, incredibil ca tinerii in ziua de azi sunt in stare sa gandeasca asa de limitat cum o faci tu, dar nu te judec, fiecare gandeste pe cata mine ia dat Dumnezeu, nu este un atac la persoana dar se pareca pana aici sunt limitele tare, adica pana la PSD, nici nu mai stiu daca ai reusit sa-ti iei cetatenia dar sincer sper ca nu, ca altfel la cat esti de pornita vei vota cu ciuma rosie. Insa daca ai luat cetatenia te implor nu du tara asta cu 20 de ani in urma.
Ar fi mare pacat la 20 de ani dupa revolutie sa ne intoarcem acolo de unde am plecat.
A comentat pt Tacia 04 decembrie 2009, 13:51 | mergi sus ▲
pt tacia: nu stiu cine esti si ce gandire ai tu, dar te rog mai usurel cu jignirile.
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 17:00 | mergi sus ▲
mai, boul de Iliescu a fost la putere la fel si tapul de constantinescu, dar acu nul votezi pe iliescu sau constantinescu , astia sau cam dus pe.... copca.Acu stii cat rau a facut Base 5 ani, ce limbaj de om necivilizat are. Ce alt presedinte inafara de Voronin a mai vb urat cu jurnalisti ,cu alti oameni ,ce alt presedinte a lovit un copil.UN filmulet pot sal iau si eu si sal fac sa para fals si sa il prezint presei.Ca presedinte are putere sa influenteze raportul asupra filmuletului.De ce a fost sunata mama si matusa copilului si au fost amenintate ?Cand i sa aratat filmarea de ce nu a zis din prima ca "nu domnule eu NU am lovit niciodata un copil " pt ca sa dus sal invete staful ce sa zica la presa.Rusine,nu are mandrie si demnitate sa recunoasca.Halal presedinte.Nam treaba cu niciun partid dar ajunge 5 ani de minciuni si rau."Sa traiti bine" mai tineti minte?se jura ca o sa bage in puscarie pe nush cine si ca o sa stopeze coruptia,ei bine coruptia e mai ceva decat era in 2004.NU zic ca o sa fie bine cu Geoana pt ca na condus niciodata si nu stim,are dreptul la sansa, basescu a avut sansa sia batut joc.Geoana nu a facut el rau la revolutie unde au murit oameni,Animalul de iliescu e vinovat pt moartea acelor oameni.Nu zic ca Geoana o fi tare bun sau o sa curga numai lapte si miere in tara ,dar merita sansa,sa vazut ce conducator salbatic e Base de pe maidan seamana cu Voronin.Eu nu sunt hotarat cu cine votez, dar in caz ca o sa ma duc la vot ,sigur nu o sa fie pe basescu.
A comentat anon 04 decembrie 2009, 18:03 | mergi sus ▲
anon

1. Tu stii care sunt sustinatorii lui Geoana?
(eu cred ca nu)
2. n.bumbac .. de fapt care e punctul tau de vedere? Poti dovedi veridicitatea cuvintelor tale?

nu ca ar trebui... dar altfel nu va vad rostul
A comentat splici 04 decembrie 2009, 19:46 | mergi sus ▲
pt splici: la veridicitatea caror cuvinte te referi?
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 20:15 | mergi sus ▲
pt anon: imi permit sa mai adaug si eu ceva si mai exact in privinta lui Geoana, este o alternativa pe care Romania o are sa-si revina din mizeria in care a bagat-o gasca lui basescu. Geoana a fost ambasador in SUA si ministru de externe foarte bun in perioada in care Romania negocia tratatele de aderare la UE. daca poate avea cineva merite ca Roamania este membra in aceste aliante atunci astea sunt ale echipei lui Geoana nicidecum ale lui basescu si udrea.
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 20:25 | mergi sus ▲
n.bumbac => scuze, nu ma refeream la tine, chiar daca nu sunt de acord nici cu ceea ce ai spus tu.

Ma refeream la toate acuzatiile pe care le face "M.C". De unde e el sigur asa pe spusele lui?

Nu imi dau seama de ce i se ia apararea lui Geoana, cand e clar de cine e condus.

Alianta Geoana & Antonescu ti se pare corecta? Nu ti se pare clar ca miroase a plan B, cand se stiau favoritii?
Filmuletul cu Base... a asteptat 5 ani sa iasa in mass-media? Chiar nu se gandeste nimeni la toate chestiile astea? Cat timp a fost PSD la putere ce au realizat? Si acum ce facem? Ii ingrasam din nou? Uitam ce scandaluri au fost? Matusa Tamara, Hayssan, etc.
Antonescu in prima campanie arunca cu pietre in imaginea lui Geoana si mogulilor.

ROMANIA PE CE CRITERII VOTEAZA? PE FREZA FUNKY SI OCHI FRUMOSI? 20 de ani a dormit ROMANIA.... si acum ..ce..?

P.S. Nici eu nu sunt afiliat al nici unui partid politic.
A comentat splici 04 decembrie 2009, 21:02 | mergi sus ▲
daca unora le place asa comportament n-au decat sa-l voteze pe basescu, un viitor presedinte care injura ca ultimul boschetar:http://www.youtube.com/watch?v=g2te5q5orU8&feature=related
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 21:19 | mergi sus ▲
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 21:20 | mergi sus ▲
pt splici: din cate stiu eu M.G. nu i-a adus nici o acuzatie lui basescu personala, a criticat doar modul in care Romania a fost condusa in timpul mandatului sau. matusa tamara nu s-a dovedit a fi o chestiune serioasa, dar flota comerciala a Romaniei asa si nu mai este (cea mai puternica flota de la marea neagra) pe cand haysam, scuza-ma daca gresesc a fost disparut in mandatul lui basescu si toata aceasta poveste care s-a petrecut atunci... dar 4 milioane de euro au fost dati din bugetul Romaniei si s-au pierdut pe drum, drept despagubire pt jurnalistii luati ostatici. stii de fapt ce ma mira pe mine mai mult, faptul ca lumea a uitat de unde vine basecsu si ce a facut inainte de a fi presedinte, ii inteleg pe basarabenii mei care il sustin pt ca a rezolvat treaba cu cetateniile (unul din putinele lucruri bune pe care le-a facut) dar nu-i inteleg pe cei care cred balivernele cu basescu ca e anticomunist stii care a fost una din replicile sale celebre din 2004 in una din confruntarile cu nastase? citez "ce blestem pe capul romanilor adriane sa aiba de ales intre doi comunisti..."
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 21:32 | mergi sus ▲
dar hai sa ne amintim niste lucruri si aici chiar nu vreau sa fiu inteleasa gresit, as vrea sa va intreb pe toti cei care credeti ca basescu a facut minuni pt basarabeni acordandu-ne obtinerea mai rapida a cetateniei, cand a fost initiata aceasta lege si de catre cine? cand au fost declarate inchise negocierile cu moscova pt recuperarea tezaurului Romaniei si de ce?
si as mai avea multe intrebari dar nu cred ca are rost. spre deosebire de multi altii eu mai ascult si ce spun alti oameni care au un cuvant de spus in tara asta si incerc sa ma informez cat mai bine pt a-mi forma o parere, nu ascult doar balivernele unui marinar beat spuse raspicat fara nici un fel de rezultat.
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 21:42 | mergi sus ▲
A comentat n.bumbac 04 decembrie 2009, 22:47 | mergi sus ▲
A comentat Afara Pesedistii! 05 decembrie 2009, 12:14 | mergi sus ▲
BASESCU PRESEDINTE !!!
A comentat Slavic (France) 05 decembrie 2009, 14:17 | mergi sus ▲


‹ înapoi la Ultimele Ştiri | sus ▲

Întrebări şi răspunsuri

Ultimele răspunsuri

  • #1 Lilyutza pentru natalita.popescu
    Odata ce esti si cetatean roman nu cred ca ai nevoie de acte din Republica Moldova, cel mai bine intrenati la starea civila din localitatea viitorului...

  • #2 Anusca pentru dorin1995
    dar daca depui direct la universitate si nu intri la buget sau eventual deloc mai poti depune si la consulat sau mu mai ai voie ?
    ...

  • #3 cielfanthom pentru dorin1995
    Salut!
    In acest caz aplici ca oricare alt absolvent de liceu, depunand dosarul la consulat(pentru a candida pentru unul din locurile pentru etnici rom...

  • #4 marinaian pentru Alina
    cei mai marsavi soferi sand pe ruta BRASOV-CHISINAU si sunt cei mai mari tepari. Evitari autobuzele lor de la orele 19:00 si 21:00. Eu de ultimu timp ...

  • #5 luminitacumpana pentru D0ina
    Ca basarabean cu diploma din rep. Moldova , nu e nevoie de echivalare dar ca romani cu diploma de la Moldova e necesar de echivalat la CNRED. Cu o ase...

  • #6 adaiulica pentru nicu_d
    salut, anul trecut nu a fost nevoie de echivalare de diploma cei de la universitate ocupanduse personal, dar trebuie sa intrebi la universitatea care ...

  • #7 lilik pentru Bogdanpop
    si tu ai scos vreodata bani de pe siteul asta?
    ...

  • #8 donici.vyiorel pentru Ciobanu_V
    Buna, lasa-mi un msg pe e-mail donici.vyiorel@gmail.com cu mai multe detalii gen, orasul in care ai vrea sa te transferi, la medicina generala/dentara...

  • #9 crinna pentru larisa2726
    aproape 10 media, ca sunt doar 5 locuri la masterat...

  • #10 adaiulica pentru Cornel
    deci poti in acest caz sa aplici pentru un liceu/colegiu in Romania, poti beneficia de locurile acordate de statul Roman ( astfel primind o bursa de 5...

Parteneri

Basarabeni.Ro

PROIECT realizat in cadrul OSB Timisoara

osb.basarabeni.ro

PROIECT administrat si intretinut de Basarabeni Media Grup

Ştiri de Top

ordinul republicii, georgia, inmanare
Președintele Georgiei, decorat de Mihai Ghimpu cu "Ordinul Republicii". "Primesc ordinul în numele poporului georgian și vă asigur că vă suntem alături", declară Mihail Saakașvili
In urmă cu puțin timp la reședința de stat din str. N. Iorga a avut loc decorarea cu cea mai înaltă distincție a R. Moldova - "Ordinul Republicii" Președintele georgian, Mihai Saakașvili . Ordinul a fost oferit de președintele interimar al țării, Mihai Ghimpu. 
"În semn de profundă gratititune din partea R. Moldova, pentru [...] mai mult
alegeri, Corjova, sectii de votare, CEC
CEC nu va deschide secţii de votare în satul Corjova din motive de securitate
Modificari apar nu doar ce tine de listele electorale dar si de sectiile de votare. Precizam ca, in satul Corjova, din raionul Dubăsari, nu vor fi deschise secţii de votare pentru alegerile anticipate din 28 noiembrie. Comisia Electorală Centrală a luat această decizie din motive de securitate.
Amintim ca la scrutinele anterioare, în această [...] mai mult
taxa consulara, permis de sedere, taxa permis, viza de resedinta, Tomac,
Taxa consulară de 120 de euro va fi eliminată
Taxa consulară de 120 de euro pentru studenții basarabeni care se încadrează în categoria „fără bursă fără taxă” va fi eliminată pentru anul universitar 2010-2011, promite secretarul de stat Eugen Tomac, din cadrul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.
Anul acesta [...] mai mult
Guvernul Romaniei a premiat olimpicii la limba si literatura romana din RM
19 olimpici de limbă şi literatură romană din Republica Moldova au fost astăzi premiaţi de Guvernul Romaniei. Ceremonia a avut loc la Ambasada Romaniei de la Chişinău. Elevii au primit 10 volume de clasici romani, diplome, bani şi o excursie la mare în timpul vacanţei de vară.

Cei 19 olimpici din diverse zone ale republicii s-au remrcat atît prin [...] mai mult
Creştinii sărbătoresc pe 25 decembrie Naşterea Domnului
În urmă cu peste 2.000 de ani, pe 25 decembrie se năştea Iisus Hristos.

Acum peste două mii de ani, în oraşul Bethleem s-a săvârşit marea taină a dreptei credinţe: "Dumnezeu S-a arătat în trup" (I Tim. III, 16). Eveniment unic în istoria omenirii, petrecut pe vremea regelui Irod cel Mare, stăpân peste Galileea [...] mai mult
Zeci de asociatii romanesti din strainatate cer ministru delegat pentru romanii de pretutindeni
Intr-o scrisoare deschisa adresata Presedintelui Romaniei si Primului ministru desemnat, zeci de asociatii romanesti din afara frontierelor cer infiintarea functiei de ministru delegat pentru romanii de pretutindeni."Luand in considerare criza prin care trece Romania nu cerem minister care sa se ocupe de problemele extrem de complexe pe care le avem. [...] mai mult
Cate cereri de redobandire a cetateniei romane au fost inregistrate in perioada 2003-2009 la Directia Cetatenie
Raspuns al Directiei Cetatenie prin care informeaza Institutul pentru Drepturi Civile Europene asupra numarului de cereri de redobandire a cetateniei romane depuse de cetatenii moldoveni si ucraineni la Consulatele Romaniei din Moldova si Ucraina intre anii 2003-2009, cereri care au fost transmise la Minsiterul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti.

Referitor [...] mai mult
RUSINE NATIONALA: EROII ROMANIEI LA GUNOI. Senatul a respins proiectul de lege depus de Urban si Badea pentru acordarea statutului de eroi-martiri basarabenilor Lesco, Popa, Ivantoc, dupa 15 ani de temnita la Tiraspol
La data de 21 mai 2009, am depus la Senat impreuna cu senatorul de Diaspora Viorel Badea, un proiect de lege ce viza Propunerea legislativă privind declararea domnilor Alexandru Leşco, Andrei Ivanţoc, Tudor Popa drept eroi-martiri, luptători pentru democraţie, drepturile omului şi apărători ai valorilor spirituale şi culturale româneşti, despre care [...] mai mult
Caseta cu Geoană: Bani pentru "un loc eligibil", nu sex oral. VEZI VIDEO
Pe bloguri a apărut astăzi o înregistrare cu Mircea Geoană, despre care se crede că ar fi cea care a stârnit atâtea controverse. Nu este însă vorba de imagini cu sex elect-oral, ci de o persoană din PSD care plăteşte pentru un loc eligibil pe listele partidului.

Posibila înregistrare despre care vorbea Traian Băsescu în campania electorală îl arată [...] mai mult
Vlad Filat s-a intalnit cu Angela Merkel, Basescu si cu premierii din Polonia, Olanda si Belgia. Vezi AICI ce au discutat
Premierul Vlad Filat s-a intalnit astazi cu cancelarul Germaniei, Angela Merkel, presedintele Romaniei, Traian Basescu, si cu omologii sai din Polonia, Olanda si Belgia. Intrevederile au avut loc in orasul german Bonn, unde Vlad Filat participa la lucrarile Congresului Partidului Popular European.

Potrivit Serviciului de presa al Guvernului, Vlad [...] mai mult

randat în 	0.2231 secunde